Ga naar inhoud

VBA for next loop en vewijzen naar een cel

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben maar een hele primitieve programeur in VBA maar zit vast met een for next lus. Ik wil graag naar cel C1 lopen en dan daar nummer 1-31 laten afdrukken maar als ik dit probeer dan drukt ie dat steeds af vanaf A1. Hoe kan dat? Volgende regels gebruikt ....... Sub Insertnumbers() If Range("A1") = "January" Then ActiveCell = ("C1") For i = 1 To 31 Cells(i, 1) = i Next i Else: MsgBox "fout" End If End Sub Bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
[quote:179dc8a3f5="markPEDD"]Ik ben maar een hele primitieve programeur in VBA maar zit vast met een for next lus. Ik wil graag naar cel C1 lopen en dan daar nummer 1-31 laten afdrukken maar als ik dit probeer dan drukt ie dat steeds af vanaf A1. Hoe kan dat? Volgende regels gebruikt ....... Sub Insertnumbers() If Range("A1") = "January" Then ActiveCell = ("C1") For i = 1 To 31 Cells(i, 1) = i Next i Else: MsgBox "fout" End If End Sub Bedankt voor de hulp![/quote:179dc8a3f5] Het gaat "fout" bij deze regel:[code:1:179dc8a3f5]Cells(i, 1) = i[/code:1:179dc8a3f5]Wat er hier gebeurt: De cel in rij i, kolom 1 wordt gevuld met de waarde van i. Kolom 1 is: kolom A.... Wat jij wil is dit: De cel in rij i, kolom 3 (= kolom C) krijgt de waarde van i. Dus de oplossing is: vervang Cells(i,1) door Cells(i,3). Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...