anoniem Geplaatst: 25 oktober 2007 Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Ik wil graag leren programmeren in C. Alleen, wat is een goede (gratis) compiler? ik heb er al wat geprobeerd maar of ik kan er geen draaiend iets van maken (met iets als .cpp weet mn computer geen raad) of het installeren was onmogelijk omdat er geen install iets bij zat. Verder heb ik geen progs hiervoor, is mijn kennis van programmeren bijna nul (ik heb een héél klein beetje ervaring met php) Kan iemand helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Ik vind zelf [url=http://prdownloads.sourceforge.net/dev-cpp/devcpp-4.9.9.2_setup.exe]Dev-C++[/url] een goeie (voor Windows), en het is gratis. Om het te leren moet je natuurlijk nog wel een goeie tutorial vinden, of een goed boek. Op het internet zijn zat tutorials te vinden, en andere leden op dit fforum kunnen je vast wel boekentips geven. Eén ding is zeker: je leert alleen maar programmeren door vooral veel te oefenen. Leer van je fouten en wees niet bang om dingen uit te proberen. Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 Kan ik hier ook gewoon .exe programma's mee maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 En zo ja, hoe doe ik dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 Ja, dat kan. Start een nieuw C of C++ project, programmeer wat in elkaar, en druk op Ctrl-F9 om het programma te compileren. Dan zal je een .exe-bestand in je projectmap vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2007 Ik gebruik SharpDevelop 2.2, werkt ook goed! [url=http://dfn.dl.sourceforge.net/sourceforge/sharpdevelop/SharpDevelop_2.2.1.2648_Setup.msi]Download MSI[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2007 Of Visual C/C++ van microsoft, maar ik gebruik inmiddels DEV -C++, Het werkt prima, bedankt voor de tip! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen