Ga naar inhoud

programmeertaal

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb reeds redelijk veel ervaring in het programeren in visual basic.net. nu wou ik beginnen met een moeilijke programeercode, ik dacht aan c#... maar een vriend van mij die begint direct aan c++. natuurlijk... c++ is direct jah.. et moeilijkte eh... terwijl da c# nog kan vermoeilijken naar c++. ik weet dus niet wat ik nu moet kiezen? moet ik meteen voor c++ gaan...? tis natuurlijk wel een kwestie van tijd als ik met c# eerst doen en dan met c++...da's dan een jaar ofzo dak later begin daarmee en ik zou toch wel graag iets kunnen in c++
Link naar reactie
Ik denk dat je je beter eerst kunt gaan verdiepen in de programmeertalen. Ik begrijp uit jouw post dat je denkt dat er soort van levels zijn wat betreft programmeertalen. Hoe moeilijker, hoe beter, hoe meer je ermee kan. Dat gaat gelukkig niet op. Je moet je eerst afvragen wat je wilt, voordat je je op een nieuwe programmeertaal gaat storten. Met VB.NET kan je net zoveel als met C#, aangezien dit beide talen voor .NET Framework zijn. C# heeft iets meer features en programmeert fijner, maar heeft uiteindelijk dezelfde mogelijkheden en beperkingen als VB.NET. C++ is gewoon iets heel anders. Als je gewoon software voor Windows wilt schrijven is C++ nergens voor nodig en krijg je er alleen maar last van. Wil je echter dieper in het systeem gaan werken (drivers) en wil je het maximale uit je computer halen (wat vaak niet nodig is), dan kan C++ geschikter zijn. Let wel dat de prestatiewinst van C++ vaak te verwaarlozen is. Ik programmeer 95% van de tijd in C# en op momenten dat ik echt heel veel snelheid nodig heb gebruik ik Managed C++. Dit laatste is C++ voor .NET Framework, waarbij je ook de mogelijkheid hebt om unmanaged ("gewone") C++ te schrijven voor maximale performance. Maargoed, aan het eind van de dag hangt het nog steeds af van wat je uiteindelijk wilt. Er is geen taal het best, hoogstens het meest geschikt voor een bepaalde taak of applicatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...