Ga naar inhoud

[Delphi-5] Bug?

anoniem

Aanbevolen berichten

Neem een Form, zet er een RichEdit op, Align = Client, Vertical scrollbar aan. Vul de RichEdit met b.v. 10 regels. en Run. Verklein nu het venster door de onderkant omhoog te schuiven. Bij mij verschijnt dan de scrollbar NIET. Vergroot nu het venster en zie: de scrollbar verschijnt! Dit gedrag heeft alleen RichEdit. Bij Memo, enz. gaat het wel goed. Weet iemand misschien een oplossing?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:464ba3f9d8="Chris Kruidenier"]Maar hoe dresseer ik RichEdit?[/quote:464ba3f9d8] RichEdit is niet een component van Delphi, maar een wrapper om de Common Control van Windows. Desalniettemin kan het probleem nog steeds bij Delphi liggen. Wilde gooi: doe een Repaint op de RichEdit bij een OnResize event van je form. Om geflikker te voorkomen kun je (denk ik) de property DoubleBuffered van de RichEdit op true zetten. Heb geen Delphi bij de hand, maar het is het proberen waard.
Link naar reactie
[quote:85c827d851="Chris Kruidenier"]Bedankt Johan voor je suggestie. Ik had bij het zoeken naar een oplossing al gemerkt, dat RichEdit een buitenbeentje is. Helaas werkt je suggestie niet, want RichEdit heeft [b:85c827d851]geen[/b:85c827d851] OnResize Event. Alleen een OnResizeRequest. Ook TCustomRichEdit en TCustomMemo hebben geen OnResize Event...[/quote:85c827d851][quote:85c827d851="Ik"]Wilde gooi: doe een Repaint op de RichEdit bij een [i:85c827d851]OnResize event van je form[/i:85c827d851][/quote:85c827d851] Ben benieuwd.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
[quote:b560176808="Chris Kruidenier"]Neem een Form, zet er een RichEdit op, Align = Client, Vertical scrollbar aan. Vul de RichEdit met b.v. 10 regels. en Run. Verklein nu het venster door de onderkant omhoog te schuiven. Bij mij verschijnt dan de scrollbar NIET. Vergroot nu het venster en zie: de scrollbar verschijnt! Dit gedrag heeft alleen RichEdit. Bij Memo, enz. gaat het wel goed. Weet iemand misschien een oplossing?[/quote:b560176808] Je hebt nog een property : = HideScrollbar (default : true) ... verstopt de scrollbar Voor de rest is dit standaard gedrag van het control en is er vrij weinig aan te doen omdat het (zoals anderen al zeiden) het een windows-control is.
Link naar reactie
Sorry, dat ik zo laat reageer, maar er kwam van alles tussendoor. Het antwoord van JaFO zette mij er toe nog eens aan het experimenteren te gaan. En met succes! De oplossing van Johan Stokking werkt. De volgende code toevoegen loste het problem op. [code:1:d49a248e4d]procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject); begin RichEdit1.Repaint; end; [/code:1:d49a248e4d] Iedereen bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...