Ga naar inhoud

Zoekveld maken in VBA in WORD

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar goed. Ik heb een Wordbestand wat gekoppeld is aan een Access database (afdruk samenvoegen). Nu wil ik vanuit WORD zoeken naar een klantnummer uit de database en vervolgens moeten de samenvoegvelden gevuld worden aan de hand van het ingevoerde Klantnummer. Nu zit er in WORD 2007 wel een optie "adressen zoeken", maar dan zoekt ie in een gedeelte van het veld. Dus als je klantnummer 20 intypt dan vindt ie 2028, en dat is nou niet de bedoeling. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en een oplossing hiervoor hebben. Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wellicht een wat late reactie, maar beter laat dan nooit. Is het niet handiger om de selectie in Access te doen, en vanuit Access het samenvoegen met een Word document starten De code voor het samenvoegen vanuit Access ziet er ongeveer zo uit [code:1:fffe97a169]Public Sub briefmerge() Set objWord = GetObject("padnaam\samenvoegbrief.doc") objWord.Application.Visible = True objWord.Application.Visible = True ' Execute the mail merge. ' objWord.MailMerge.Execute deze regel voegt samen naar nieuw document objWord.MailMerge.Destination = wdSendToNewDocument ' objWord.MailMerge.Destination = wdSendToPrinter objWord.MailMerge.Execute objWord.Application.ActiveDocument.SaveAs FileName:="padnaam\samengevoegdebrief.doc", _ FileFormat:=wdFormatRTF ' objWord.Application.ActiveDocument.Close objWord.Application.ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges 'objWord.Application.ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges objWord.Application.Quit wdDoNotSaveChanges Set objWord = Nothing End Sub [/code:1:fffe97a169] Let op, je hebt wel de verwijzing naar de Word library nodig Sukses
Link naar reactie
Nee het is voor de gebruiker niet handiger omdat vanuit Acces te doen. Het gaat namelijk meestal maar om 1 brief die hij dan moet maken voor 1 klant, maar wel moeten er allerlei gegevens vanuit de database in die brief ingevuld worden. Hij wilt dus graag zijn samenvoegsjabloon openen en dan ergens de mogelijkheid krijgen om de juiste klant te selecteren op basis van een zoekveld waarin hij een klantnummer in kan geven, zodat die gegevens ingevuld worden die bij die klant horen. U de brief printen en klaar. In Word 2000 zat een dergelijke optie ingebouwd, maar nu heeft hij Office 2007 Pro en die optie die daar in zit zoekt ook in gedeeltes van het veld (zie mijn eerste bericht).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...