Ga naar inhoud

Uitdaging voor VBA programmeurs binnen msaccess

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Vraagje, Ik heb deze vraag ook al eens op een ander forum gepost, maar zonder resultaat. Is er misschien hier ergens iemand die weet of het volgende mogelijk is binnen een access 2000 applicatie? Ik heb in mijn database een rapport dat bestaat uit meerdere pagina's. Dit rapport kan als attachment verstuurd worden via de mail maar, hier heb ik niets aan. [b:f7c91eddf8]Iedere pagina moet ik apart kunnen versturen via de e-mail.[/b:f7c91eddf8] Via de "sent to" optie in mijn rechtsklikmenu kan ik alleen het hele rapport versturen maar daar heb ik niets aan. Ik wil een macro maken "send current page" en deze aanspreken via mijn customized rechtsklikmenu in het rapport. Is er iemand die weet hoe ik dit voor mekaar kan krijgen? Mario
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo Johan, Da's goed nieuws!! :D De verschillende pagina's in het rapport zijn idd op basis van een groepeervoorwaarde gemaakt. Dat je het nut van een aparte mail niet begrijpt kan ik begrijpen. Dat komt idd omdat ik daarover verder geen toelichting heb gegeven. (Leek me niet relevant en wil de vraag niet te lang maken). Kan uiteraard alsnog als je hierin geinteresseerd bent. Ik hoop dat je me kan vertellen hoe ik het moet doen. Zou echt super zijn. M.vr.gr., Mario
Link naar reactie
Ik zou het als volgt doen, Op basis van de groepeerwaarde zou ik met een query een nieuwe tijdelijke tabel maken met daarin voor iedere groepeerwaarde een record. dus wil je sorteren op de eerste letter van een naam dan krijg je een record met een a, een b, een c etc (mits er namen voorkomen met een c natuurlijk) Druk je daarna op de sent to knop, moet er een stukje vba code geopend waarbij de tijdelijke tabel wordt doorlopen. dus do while not tijdelijktabel.eof() voorwaardestring= "groepeerveld= [tijdelijketabel.uniekveld]" docmd.OpenReport(ReportName, View, FilterName, WhereCondition, WindowMode, OpenArgs) docmd.SendObject(ObjectType, ObjectName, OutputFormat, To, Cc, Bcc, Subject, MessageText, EditMessage, TemplateFile movenext Loop waar bij openreport nu "wherecondition" staat vul je dan voorwaardestring in. Ik hoop dat je dit een eindje op weg helpt Sukses
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...