anoniem Geplaatst: 21 september 2007 Delen Geplaatst: 21 september 2007 Nou het zit een beetje als volgt... Hoi Ik heb een probleem bij het bouwen van een access/vba applicatie laat ik het zo stellen... Ik heb een soort van popup waar je een nieuw record in kan vullen. Dat kan 1 record zijn, maar ook meerdere.. Nu wil ik, wanneer je 1 record hebt toegevoegd (nog niet opgeslagen) er automatisch een 2e regel verschijnt om nog een record toe te voegen. Enz... Nu kan ik dat wel doen met docmd.gotorecord , , acnewrec , maar dan slaat hij het al op. Nog een probleem waar ik tegen aan gelopen ben. Hieronder wat uitgebreidere beschrijving: Een persoon heeft verschillende werktariefen.. Die werktarieven zijn er een stuk of 20. Per week kan die persoon in 3 verschillende tariven gewerkt hebben, maar ook in 5 of 7, of 12 of gewoon 20. Om dat de gegevens per persoon per week worden toegevoegd is dat volgorde. Het is dus altijd variabel. Het tijdelijk wegschrijven naar een andere tabel is wel omslachtig volgens mij. Het moet toch gewoon mogelijk zijn zegmaar alleen alle invulvelden even te kopieren. En vervolgens als er op de knop opslaan geklikt wordt, alle gegevens toegevoegd worden. Of is dit moeilijk te maken in access? Hoe pak ik zoiets aan? Zijn hier handigen methodes voor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2007 Ik zou toch een tussentabel maken. Kan vrij snel Je maakt een kopie van de bestaande tabel, dus met de kopieer opdracht waarbij je alleen de structure kopieert. Deze tabel gebruik je in je invoermodule. Je maakt een append query die de gegevens uit de kopietabel toevoegt aan de originele tabel en een deletequery die de gegevens weer uit de kopietabel verwijdert, zodat deze weer geschikt is voor een volgende sessie. sukses Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen