Ga naar inhoud

Datum aanpassen naar een vaste waarde ( datum )

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een probleem met weergeven van datums als een bepaalde standaard. Nu zit er verschil in de datum opmaak en ik wil dit gewijzigd hebben. Echter door het binnenhalen van gegevens naar excel staat er in diverse cellen een A achter de datum of een * en dat wil ik ook weg hebben. De datum moet gewoon heel simpel worden nl: dd-mmm-jj Echter wil ik de datum wel in dezelfde kolom houden !! Dus niet een uitkomst naar een ander veld. Nu ziet het er zo uit: 21-Jun-07 16:00 A 18-Jun-07 08:00* 20-jun-07 08:00:00 Dit alles wil ik omzetten naar 21-Jun-07 18-Jun-07 20-Jun-07 :oops: Wie o wie zou mij hiermee kunnen helpen. Het standaard zetten van datum als celeigenschap werkt niet. Indien nodig kan ik de file waar het om gaat opsturen. Robert
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Volgens mij is dit technisch niet mogelijk. Omdat je het in dezelfde cel wilt houden moet je dus met formattering werken en niet met formules. De huidige formattering is Tekst, geen numerieke of datumwaarde en die kun je volgens mij niet omzetten terwijl je in dezelfde kolom blijft. Misschien kun je het dan zo doen: Kopieër de kolom naar een ander werkblad. Maak dan op het originele werkblad de kolom leeg en plaats er een formule in die verwijst naar de gegevens op het nieuw aangemaakte werkblad. Gebruik dan de functie MID(cel;1;9).[/u]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...