Ga naar inhoud

Foutmelding bij afsluiten Access

Aanbevolen berichten

Hallo, Bij het afsluiten van de Acces database krijg ik van de 10 8 keer de foutmelding: Kan database C:\Apparaten\Mutaties.mdb niet openen. Mogelijk wordt de database niet door de toepassing herkend of is het bestand beschadigd Het maakt niet uit of ik de db alleen maar open en direct weer afsluit of eerst wat invul. Om het zomaar tussendoor een keer goed te doen. Het vreemde hierbij voor mij is, open ik de db via een snelkoppeling dan komt deze melding niet. Ook niet na 25 keer achter elkaar via de snelkoppeling geopend en gesloten te hebben Wat gaat er verkeerd als ik de db sluit, zonder deze via een snelkoppeling te hebben geopend? Frans
Link naar reactie
Heb je al in de snelkoppeling gekeken hoe de mdb wordt opgestart. Misschien staan er parameters of iets dergelijks bij. Heb je al comprimeren en repareren van de .mdb gedaan (maak eerst wel even een backup voordat je dit uitvoert). Misschien dat je de inhoud van de snelkoppeling even kunt plaatsen op het forum
Link naar reactie
Jootje, Comprimeren en repareren gedaan, geen problemen . Kan er zelfs een .mde bestand van maken en deze sluit ook zonder de melding als de db wordt geopend zonder gebruik te maken van een snelkoppeling. In de snelkoppeling staat alleen C:\verkeer\alcohol\alcohol2007.mdb, of bedoel dat niet? Frans
Link naar reactie
Frans, Is hiermee het probleem opgelost? Wat ik zie aan de snelkoppeling is dat alcohol2007.mdb wordt gestart. Wat ik vreemd vind is dat er in de foutboodschap een andere .mdb wordt genoemd. Dit wijst op een koppeling die de alcohol2007.mdb heeft met de C:\Apparaten\Mutaties.mdb. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken. Als je wilt wil ik er wel even naar kijken, maar dan moet je de mdb maar even mailen. Gr. Jolanda.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...