anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Op mijn werk gebruiken we een centrale databases met FoxPro bestanden. Ik heb een paar programmaatjes geschreven om het werk met deze databases wat eenvoudiger te maken. Als ik b.v. gegevens van een leverancier in Word of Excel bestand aangeleverd krijg schrijf ik een macro (Alt F11) die de gegevens vergelijkt met die in de centrale database en de gegevens in de centrale database aanpast. Vaker gebruikte programmaatjes krijgen een gebruikers interface. Deze schrijf ik in VB6. Hier gebruik ik dus dezelfde code en drivers voor. Nu heeft mijn collega een nieuwe computer voorzien van Windows vista. Op deze nieuwe PC lukt het mij niet om de database via de code te openen. Ik gebruik onderstaande code. [code:1:7adb27f55a] Private Function Openen_DBF(strLocatie As String) as boolean Dim strConnStr As String Dim intFoutNr As Integer Openen_DBF = False '-- On Error GoTo ERR_Init NU EVEN NIET '-- '-- Controle of de file bestaat '-- If Not fs.FolderExists(strLocatie) Then strLocatie = "" Do Code voor het opzoeken van de database met alternatieven enz. Loop While Not fs.FolderExists(strLocatie) End If '-- '-- Openen van de database '-- Set adoConnDB = New ADODB.Connection adoConnDB.Errors.Clear strConnStr = "Driver=Microsoft Visual FoxPro Driver;UID=;PWD=;SourceDB=" & _ strLocatie & ";SourceType=DBF" adoConnDB.Open strConnStr [/code:1:7adb27f55a] Het gaat fout op de laatste regel bij het openen dus. Als ik geen error afhandeling gebruik krijg ik de volgende melding in VB6 Run-time error ‘-2147024770 (8007007 e)’ Method ‘-’ of object ‘-’ failed In VB script krijg ik de melding Fout -2147024770 (8007007 e) tijdens uitvoering: Method Open of object _connection is mislukt Ik heb diverse connection strings uitgeprobeerd ook naar Excel bestanden maar het probleem blijft. De files die ik probeer te openen kan ik allemaal met Excel openen. Ik heb dus genoeg rechten om bij de bestanden te komen en de drivers zouden naar mijn mening dus ook moeten werken. Ik ben ingelogd als beheerder met UAC uitgeschakeld. Daar licht het dus ook niet aan. Kan het zijn dat vista op de één of andere manier beveiligd is tegen bovenstaande actie? Als iemand een oplossing weet zou ik echt heel blij zijn. Anders moeten mijn collega en ik alle wijzigingen weer met de hand in gaan voeren. :roll: Paula Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen