anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Beste mensen, Ik zal me zonder te voorstellen gelijk straight to the point komen. Dat scheelt ons beiden de moeite: Ik ben een keer langsgeweest bij een open dag van een hogeschool en ik raakte gelijk geinteresseerd in programmeren. Nu wil ik leren programmeren. Mijn vraag: Ik wil graag leren programmeren maar ik weet bij God niet waar ik moet beginnen? Ik weet helemaal niets over programmeren. Ik weet echter wel dat er verschillende programmeer talen zijn. Dus mensen: Wat raden jullie mij aan? Welke taal zal ik kiezen, waar zal ik beginnen? Welke talen zijn er eigenlijk? Welke taal hoort bij de basis? Of is er niet zoiets als basis? Dank jullie wel voor de moeite! Groetjes Yek :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Belangrijker is wat je ermee wilt kunnen, hoeveel tijd je erin wilt steken, en hoe serieus je ermee bezig wilt zijn. Er zijn honderden talen, van veel verschillende nivo's, met veel verschillende mogelijkheden en doeleinden. Als je gewoon eens aan programmeren wilt ruiken, eens kijken of je het echt wel zo leuk vindt, kun je eens kijken naar PHP. Kun je met vrij weinig inspanning heel leuke dingen mee doen op een webserver. En wat je daarna ook voor taal en toepassing kiest, de opgedane kennis is nooit weg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Hoi Gerben, Dank je wel voor je antwoord. Maar iets is mij niet duidelijk. Is php niet om websites mee te maken? Ik wil programmeren om echt programma's te maken, bijv een applicatie om mee te kunnen typen of een applicatie voor een simpel spelletje. Is php daarvoor ook bedoeld? Is php niet alleen om websites mee te maken? Ik heb een klein beetje html kennis, en met klein beetje, bedoel ik ook echt klein beetje. Is php niet hetzelfde? Groetjes, Yek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 PHP is een scripting taal, voornamelijk gebruikt voor dynamische websites. Het wordt wel samen met html gebruikt, maar is iets wezenlijk anders dan html. De html output wordt gegenereerd met behulp van php. Je kunt php niet gebruiken om gewone programma's mee te maken. Maar je kunt er wel basiskennis van programmeren mee opdoen. Wil je per se alleen windows programma's maken, dan moet je even wat meer antwoorden afwachten. Er zijn anderen die daar veel meer van weten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 als je wilt programmeren is het het beste om simpel te beginnen :lol: je kan beter eerst eens werken met een eenvoudige scripttaal zoals php/javascript. zo leer je de basis. daarna kan je gaan kijken naar een echte programeertaal, dan is Java handig. ja kan eventueel ook python proberen. C++ is erg lastig. daar moet je in iedergeval niet mee beginnen 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Persoonlijk zou ik beginnen met HTML. Dit is een makkelijke taal, en er is [b:16e8977dc9]heel erg veel[/b:16e8977dc9] over te vinden op het internet. Als je bijvoorbeeld wilt weten hoe je een kleur moet definieren zoek je op "[url=http://www.google.nl/search?q=html+kleur&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a]HTML kleur[/url]" --> http://www.tiscali.nl/content/article/cmulth/html_les_14_kleur/531721.htm PHP is plat gezegd een uitbreiding voor HTML, met interactieve mogelijkheden. PHP wordt zo goed als alleen maar gebruikt als aanvulling op HTML-pagina's. Mijn mening: zorg dat je HTML een beetje onder de knie hebt, en begin dan met PHP. [url=http://www.handleidinghtml.nl/html/introductie/introductie01.html]Goed startpunt[/url] :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 voor echt programmeren zou ik voor VB2005 of VB.Net kiezen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Uiteraard heeft iedereen zo zijn voorkeur, maar wil ik zou adviseren om niet met VB te beginnen, maar juist met C#. De reden is dat het meer de syntax van de meest gangbare talen (C++, Java) volgt en ik dat maakt het denk ik meer geschikt om mee te beginnen. Voor C# (geldt overigens ook voor VB en Java) is veel informatie en tutorials te vinden op internet. Ook zou ik je adviseren om (als je eenmaal een keuze voor een taal gemaakt hebt) een goed boek over die taal aan te schaffen. Persoonlijk zie ik het nut niet zo van beginnen met html om te leren programmeren. In mijn opinie zijn dit verschillende disciplines, die elkaar prima kunnen aanvullen, maar om te zeggen dat je met html een basis legt voor het programmeren van desktop-applicaties gaat mij wat ver. Overigens zou je ook eens bij die hogeschool kunnen informeren met welke taal/talen ze daar beginnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Hoi allemaal, Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik denk dat ik bij het begin begin en dat is html. Daarna ga ik mij verdiepen in PHP en als ik dat ook onder knie heb, begin ik aan Java en als dat ook ok is dan begin ik aan C#. (Is mijn plan een goed idee?) Nou zijn er (heb ik in de stad gezien) veel html boeken (en boekjes), maar wat is nou een goed boek om en mee te beginnen maar die ook tegelijkertijd wat diepgang heeft. Ik heb een keerjte een beetje met html gewerkt maar dat stelde niets voor. Aldus ik zoek een beginnersboek html meer diepgang. Zijn er aanraders? Groetjes, Yek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Oja.... Nog 1 vraagje: Alle normale talen zoals nederlands en engels etc... worden van tijd tot tijd een beetje geupdate. Dit gebeurt bijvoorbeed door spelling etc aan te passen. Is dit ook het geval bij programmeertalen? Worden die ook aangepast van tijd tot tijd? Of komen er bijv nieuwe codes (bij normale talen woordjes bij? Gr. Yek Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Om deze vraag kort te beantwoorden. Ja, dit gebeurd ook met programmeer talen er worden bijvoorbeeld nieuwe functies geintroduceerd voor het desbetreffende taal. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 [quote:78f9cb6d18="Yek"]Hoi allemaal, Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik denk dat ik bij het begin begin en dat is html. Daarna ga ik mij verdiepen in PHP en als ik dat ook onder knie heb, begin ik aan Java en als dat ook ok is dan begin ik aan C#. (Is mijn plan een goed idee?) Nou zijn er (heb ik in de stad gezien) veel html boeken (en boekjes), maar wat is nou een goed boek om en mee te beginnen maar die ook tegelijkertijd wat diepgang heeft. Ik heb een keerjte een beetje met html gewerkt maar dat stelde niets voor. Aldus ik zoek een beginnersboek html meer diepgang. Zijn er aanraders? Groetjes, Yek[/quote:78f9cb6d18] ik ben ooit begonnen met het boek HTML 4.0. lekker dik boek. je moet gewoon eens gaan kijken bij de plaatselijke bibliotheek. daar staan altijd wel zulke boeken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen