anoniem Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Ik ben bezig met een taaltrainer te maken met Delphi. Nu heb ik (volgens mij) alle codes goed staan, maar krijg ik geen 'nieuw woord'. Makkelijkste is om de hele mikmak [url=http://www.scythen.eu/Taaltrainer.zip]hier[/url] te downloaden. Alleen de Nederlands-Engels taaltrainer heb ik nog maar aan gewerkt, maar als die eenmaal werkt is de rest een eitje. Het punt is, als je in het mainmenu op 'Nederlands - Engels' klikt, krijg je gewoon dat form wat erbij hoort. Zodra je daar op 'nieuw woord' klikt, blijft dat vakje leeg, terwijl daar 1 van de 5 woorden in terecht zou moeten komen die in de arrays staan. Kan iemand me daarbij helpen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Ik zie mezelf niet snel een heel project analyseren, maar ik zou jou dat wel doen. ;) Maak gebruik van breakpoints. Dus ergens na de functie door de knop 'Nederlands - Engels' wordt aangeroepen plaatse je voor de nummering een break-point door er met de muis te klikken. Dan stopt de code daar bij het runnen en kun je regel voor regel verder gaan met F7 of F9, zie de knoppen. Dan zien je wat er met alle variabelen gebeurt. In de watchbox zie je de gebruikte variabelen, maar je kunt er ook meer variabelen bijplaatsen om te zien wat hun waarde is. Door met de muis even boven een variabele te blijven 'hangen', zie je ook wat de waarde van deze variabele op dat moment is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen