anoniem Geplaatst: 10 juni 2007 Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Hallo, ik ben al een tijdje op zoek naar iets om in te leren programmeren. Nou las ik ergens dat Delphi goed is voor beginners, maar voor dit moet ik dan niet eerst Pascal leren? zoja, waar kan ik dan de gratis software downloaden om in te programmeren?, Zou iemand mij verder kunnen helpen? Bij voorbaat dank, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Delphi is min of meer afgeleid van pascal. Dus dat zit er min of meer bij in. Delphi is dacht ik wel meer object georiënteerd, en ook visueel ingericht. Dus eerst vensters inelkaar zetten, en daar de code aan vast plakken. Als je snel wat leuke dingen wilt kunnen maken, zou je ook naar visual basic express kunnen kijken. Maar je kunt ook eens met php beginnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Pak dan C#. VB.net blijft een veredelde scripttaal, die gigantisch slecht omgaat met geheugen en CPU. Delphi is gratis te downloaden van http://www.turboexplorer.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Ik zou inderdaad ook inzetten op C#. Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak (de één vindt C# prachtig en Delphi niks, een ander vindt precies het tegenovergestelde), maar persoonlijk vind ik C# mooier en prettiger werken dan Delphi. Voor C# heb je in ieder geval gratis editors. Er is Visual Studio Express (de officiële Microsoft editor, vind ik persoonlijk een erg goede IDE) en er is Sharp Develop (een open-source editor die ook erg compleet is). Bovendien zijn er voor C# ook vele tutorials en andere hulpbronnen op internet te vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2007 Inderdaad ... wat je ook doet, als je echt wilt leren programmeren kies dan nooit voor welke VB-variant dan ook. De 'Turbo'-spullen van Borland zijn best aardig, maar ik moet zeggen dat wat MS met z'n Express-versies van Visual Studio neer zet ook heel erg goed uitziet. Zowiezo is MS bezig met een inhaalslag op het gebied van ontwikkelomgevingen, terwijl Borland een beetje erg veel achter loopt (misschien doordat MS Borland 'geholpen' heeft ?). Daarnaast kom je C#.Net op heel veel gebieden tegen (zoals in Asp.net en Silverlight). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Borland heeft al een jaartje of wat niet meer het maken van haar IDE's tot haar core-business. Iets met analyse is nu de primaire taak van Borland. Al haar IDE's staan dan ook al een tijdje in de verkoop. Jammer want Pascal blijft een lekker taal om mee te programmeren. Ik hoop nog steeds dat Borland het opgeeft en Delphi open source maakt :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen