anoniem Geplaatst: 6 juni 2007 Delen Geplaatst: 6 juni 2007 Hallo, Ik heb een bepaald .DAT bestand waar gegevens instaan van werknemers. De gegevens van dat bestand moet ik met een C-programma op het scherm weergeven. Dan moet ik de gebruiker de optie geven om een werknemer in het .DAT bestand toe te voegen. Het programma moet dan ook nog controleren of het personeelsnummer uniek is. Van de leraar kregen we sit stukje als handvat. [code:1:49976b75d2]#include <stdio.h> #include <errno.h> #include <math.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> struct medewerker { int nummer; char naam[20]; int salaris; }; int main () { FILE *f; struct medewerker medewerkers[10]; medewerkers[0]. nummer=7; strcpy(medewerkers[0].naam, "Chris"); medewerkers[0].salaris=5; f=fopen("op1salarisadministratie.dat","w"); /*check*/ if(fwrite(medewerkers,sizeof(struct medewerker),10,f)!=10) getchar(); fclose(f); return 0; }[/code:1:49976b75d2] Nu is mijn vraag kent iemand een site waar goed staat uitgelegd hoe je met de taal c soortgelijke dingen doet als in mijn opdracht. Of kan iemand mij nog tips geven over het bovenstaande of heel de opdracht. Chris Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2007 Het is gelukt, ik zet zsm me script der op voor als andere mensen hulp nodig hebben :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen