anoniem Geplaatst: 3 juni 2007 Delen Geplaatst: 3 juni 2007 Eey Ik ben bezig met een programmatje te schrijven in Delphi, en daarvoor wil ik een Printer-optie maken waarmee men dus enkele gegevens van het programma uit kan laten printen. Het is dus niet de bedoeling dat de hele zooi uitgeprint wordt, slechts enkele zaken zoals EditNaam.Text etc Voorlopig kom ik met een lastig stuk code niet verder dan een lege pagina, of een wachtrij voor mijn printer van miljarden pagina's... allebei niet bepaald wat ik wil. Hoe kan ik dit in een stuk code zetten voor een ButtonClick? Ik heb nu onder meer geprobeerd iets te brouwen met de printDialog Ik heb nu: [code:1:08ecc101b5]procedure TTForm1.ButtonPrintClick(Sender: TObject); begin printDialog := TPrintDialog.Create(TForm1); printDialog.MinPage := 1; printDialog.MaxPage := 1; printDialog.ToPage := 1; printDialog.Options := [poPageNums]; if printDialog.Execute then begin Printer.Orientation := poLandscape; Printer.Title := 'Bestelling'; Printer.Copies := printDialog.Copies; Printer.BeginDoc; Printer.EndDoc; end;[/code:1:08ecc101b5] Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2007 Nu krijg ik dus een lege pagina. Ik moet dus ergens neer zetten wat ik wil laten printen. Iemand enig idee waar en hoe? Mij lukt het namelijk niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2007 Met goegel: http://mc-computing.com/Languages/Delphi/Printing.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2007 Snap ik ook nog niet zo veel van... Had die site zelf al gevonden maar als ik bijvoorbeeld het volgende probeer krijg ik nog steeds een lege pagina. Wat vergeet ik hier? Kan iemand me helpen? [code:1:9fc0ea48a8]procedure TTForm1.ButtonPrintClick(Sender: TObject); begin printDialog := TPrintDialog.Create(TForm1); printDialog.MinPage := 1; printDialog.MaxPage := 1; printDialog.ToPage := 1; printDialog.Options := [poPageNums]; if printDialog.Execute then begin Printer.Orientation := poLandscape; Printer.Title := 'Bestelling'; Printer.Copies := printDialog.Copies; Printer.BeginDoc; Printer.Canvas.TextOut(5,5, EditBestelNaam.Text ); Printer.EndDoc; end; end;[/code:1:9fc0ea48a8] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen