anoniem Geplaatst: 23 mei 2007 Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Hoi, Een vraag over tiles-defs in Struts. Struts is een framework wat je in combinatie met java kan gebruiken. In de struts configfile staat heb ik de volgende regel: [b:08902c671d]<action path="/Help" type="org.apache.struts.actions.ForwardAction" parameter="help.page"></action>[/b:08902c671d] In de tiles-defs.xml heb ik de volgende regels: [b:08902c671d]<definition name="main.layout" path="/jsp/index.jsp"> <put name="body" value="/jsp/body/login.jsp" /> <put name="currentPage" value="index"/> </definition> <definition name="help.page" extends="main.layout"> <put name="title" value="Help Page" /> <put name="body" value="/jsp/body/help.jsp" /> <put name="currentPage" value="help"/> </definition>[/b:08902c671d] Vanuit de JSP pagina werkt dit gewoon om naar help.jsp te gaan. Nu de vraag, hoe kan ik direct naar een webpagina verwijzen zoals www.nu.nl? Ik heb value="/jsp/body/help.jsp" vervangen door www.nu.nl maar dit werkte niet. Krijg dan de volgende melding: - File not found: /jsp/www.nu.nl Ook ../www.nu.nl geprobeerd maar dan krijg ik: - File not found: /www.nu.nl Wie heeft een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2007 (m'n oorspronkelijk berichtje vorige keer blijkbaar niet doorgekomen daarom nogmaals) Na wat googlen, want ik heb struts nog niet gebruikt, zou ik denken proberen niet te erven. Je [b:ac011bbf62]help.page[/b:ac011bbf62] erft hierdoor waarschijnlijk [b:ac011bbf62]main.layout[/b:ac011bbf62] zijn path variable, waardoor je URL gezien wordt als context relatief en sowieso binnen dezelfde context blijft, nl. /jsp Heb je hier wat aan..? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2007 Bedankt voor je reactie maar helaas heeft het niets opgelost. Heel het erven heb ik weg gedaan maar toch blijft die binnen dezelfde context. Nu ben ik met JSF bezig en ook hier treedt hetzelfde probleem op. Hij blijft ook hier binnen zijn eigen context. Zie hieronder de code van mijn faces-config.xml: [b:099d85987c]<faces-config> <navigation-rule> <from-view-id>/pages/inputname.jsp</from-view-id> <navigation-case> <from-outcome>greeting</from-outcome> <to-view-id>/pages/greetings.jsp</to-view-id> </navigation-case> </navigation-rule> </faces-config>[/b:099d85987c] Wanneer je i.p.v. /pages/greetings.jsp, http://www.nu.nl gebruikt krijg je de foutmelding 'kan de volgende pagina niet vinden /pages/http://www.nu.nl'. Je kan de url natuurlijk ook hard coderen in inputname.jsp maar dat is niet de bedoeling. Wie heeft een oplossing? Bedankt! :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen