anoniem Geplaatst: 22 april 2007 Delen Geplaatst: 22 april 2007 hallo, Ik zit met een probleem Ik moet een programma schrijven, dat in een map zoekt naar de .MP3 files, de gegevens van die mp3 files er uithaalt en in een database schrijft. Nu, dat deel van een tekstvariable in een database schrijven, daar heb ik wel ervaring mee, maar met dat zoeken naar .MP3 bstanden niet. Ik heb een stuk code gevonden: [code:1:eab40d9071]Dim key As RegistryKey = Registry.LocalMachine.CreateSubKey("Software\MijnAppNaam") Dim sPath As String = key.GetValue("SettingsFolder", Nothing) If sPath Is Nothing Then Dim selector As New FolderBrowserDialog selector.Description = "Selecteer de locatie voor bestanden:" selector.ShowDialog() sPath = selector.SelectedPath key.SetValue("SettingsFolder", sPath) key.Flush() End If key.Close()[/code:1:eab40d9071] maar ik weet niet of die goed is om de mappen te selecteren. Sander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Ik weet niet waar jouw code vandaan komt. Het lijkt op een stukje VB. Je bent op de goede weg. Met deze routine kun je een folder selecteren. Nu nog de routine IFfileExists opsporen en de geselcteerde folder bekijken. In Liberty BASIC kan ik dit natuurlijk veel eenvoudiger. Met het commando files() selecteer je alle bestanden, mappen enz. in een twee dimensionele array. Het zoeken in een array is een fluitje van een cent. Voor je probleem zou je misschien bij de hcc!BASIC terecht kunnen. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2007 En? Is het gelukt? Moet je een venster met de folders tonen, daarna een folder selecteren en daarna alle MP3 bestanden uit de geselecteerde folder bewerken? Dat kan ik in een kwartiertje programmeren! Abcott. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2007 Abcott, sorry voor dit late antwoord, ik had geen tijd... Euhm... het moet een programma zijn, waarmee men een venster krijgt met de mappen op de pc's, zoiets als als je bvb in word een document opend... dus dan moet die persoon de desbetreffende map aanklikken en dan moeten alle mp3 bestanden in die map "geanalyseert" worden, M.A.w. de naam, artiest, genre enzo... moet geladen worden, waarschijnlijk zal dit alleen gaan met een dll file. Daarna moeten die gegevens in een access database worden opgeslaan, en dan moet de gebruiker in een venster de data uit de database kunnen laden en te zien krijgen in een lijst, of kunnen zoeken op artiest ofzo... dat zoeken en kunnen afprinten... kan ik wel, maar dat selecteren uit een map, de gegevens laden en die in een database zetten, kan ik niet. ik kan wel iets van OLEDB commando's. Kan jij dit in een kwartiertje programeren? Tzou wel in Vb.net moeten zijn! alvast bedankt sander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2007 Hallo Sander, Helaas kan ik je niet helpen met je verzoek, want ik kan (heb geen zin) het niet in VB.net schrijven. In LibertyBASIC is het eenvoudig, nou ja programmeren is nooit eenvoudig. Als je een LB programma maakt en je gaat daarna Access runnen dan programmeer je niet echt, vind ik. Dat noem ik VBA. Ik heb het programma natuurlijk diezelfde avond in LB geschreven. Het moeilijkste was wel uit te zoeken hoe een mp3 bestand in elkaar zit. Ik ken iemand die een soortgelijk programma in VB6 geschreven heeft. Kun jij aan de lezers hier vertellen hoe jij de gegevens uit een mp3 haalt? Abcott p.s. Ik las iets over dit programma op het LibertyBasic.nl forum. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen