anoniem Geplaatst: 31 maart 2007 Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Hallo, Ik heb een vraag in verband met asp.net. Ik heb een pagina gemaakt met een button, nu zou ik graag hebben da als ik op die button klik dat er dan een script werkt met de taal vb.net, maar tegelijkertijd ook een script werkt met taal javascript. Hoe kan ik dit doen? Ik had gedacht om bij die button, onclick="vbscript" onclick="javascript" te gebruiken als code, maar dit werkt niet. Waarschijnlijk twee keer onclick dat hij niet goed vind... Weten jullie misschien een methode omdat wel te kunnen? Sander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2007 Waarom wil je dit doen? Dit lijkt me onzinnig.. Vb.net is geen script maar een programmeertaal. javascript is een script. Het eerste wordt op de server uitgevoerd, het tweede op de CLIENT. Je vb.net code zal automatisch op de server uitgevoerd worden. De waarden in je formulier zijn bereikbaar, als het formulier getriggerd wordt. Dit triggeren kan je door javascript in je onclick te zetten of door een button van het type submit te gebruiken. enz enz.. kijk anders ook eens onder het thema webprogrammeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2007 Hallo, Ik zou dat doen omdat ik ergens een javascript heb gevonden om gegevens uit een formulier naar mijn e-mailadres te sturen zonder dat de verzender outlook moet hebben of een eigen e-mailadres, de gegevens worden als het ware door een server naar mij gestuurt..... Nu heb ik reeds een formulier geprogrameerd zodat de ingevulde gegevens in een database geschreven worden(vb.net). En daarbovenop wil ik dat die gegevens naar mijn emailadres worden gestuuurt. daarom had ik gedacht, ik smijt die twee scriptjes samen... maar dat gaat dus niet? ik zal eens kijken naar die rubriek die u mij stuurde. Javascript lijkt mij heel anders... maar ik ken er heel weinig van. bij vb.net moeten de gegevens in een dataset... terwijl bij javascript ze in een form moeten, dacht ik gezien te hebben. ik zal dan kijken om zo'n script in vb.net te schrijven. want ik ken te weinig van java om alles in java te schrijven. bedankt! Sander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2007 LOL begin niet over java want dit is weer iets anders. :d Java is een programmeer taal en niet gelijk aan javascript. Volgens mij heb je 2 mogelijkheden. 1. Je zoekt naar de vb.net code om te mailen. Wat volgens mij niet moeilijk is. Zo kan je uw database 'passeren'. 2. Je zet in je javascript (die de gegevens naar je mailt) iets in de aard van document.paginanaam.submit bv. op het einde van het script. Zo worden de gegevens eerst gemaild(zonder de DB te 'passeren') En daarna verwerkt je formulier deze gegevens in de database(agv submit) Normaal moet je de 1ste manier zien werkende te krijgen en je Javascript mail-functie laten vallen. Zo kan je eerst ook nog de correctheid van de gegevens controleren in je VB.net code vooraleer die naar jezelf te mailen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen