Ga naar inhoud

Access Rapport Afbeeldingen weergeven

Aanbevolen berichten

Ik heb in Access 2003 een rapport gemaakt op basis van een query. De query heeft als basis een tabel waarin alleen de omschrijving van de afbeelding staat. Bijv: plaatjenaam In deze query wordt per record het volledige pad inclusief extentie gegenereerd, naar een afbeelding, mits er een afbeelding beschikbaar is, anders staat er niks. dus C:\plaatjenaam.jpg Nu ben ik een rapport aan het maken waarin ik de per record de bijbehorende afbeelding wil laten zien. Ik heb dit alsvolgt gedaan: Ik heb in de werkbalk een "kader voor een afhankelijk object" toegevoegd Dit is een "Afhankelijk OLE-obj.7 objekt" Als besturingselementbron heb ik het query veld aangegeven. Ik krijg geen enkele afbeelding op mijn scherm. Ik hebal geprobeerd om de .jpg door een gif te vervangen maar dat hielp ook niet. (afbeeldingen zijn natuurlijk ook aangepast) Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Of hoe ik hetzelfde resultaat op een eventuele andere manier voor elkaar kan krijgen?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Bij mij werkte dit ook in het begin niet. Vooral als het eerste record geen plaatje heeft.. Maar als het een plaatje had dan werd het plaatje bij de overige records niet gewijzigd. Want je moet doen is de volgende code aan het detail van het rapport toevoegen: Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer) If IsNull(Me![Foto1]) = True Then Me.objPicture1.Picture = (None) Me.objPicture1.Visible = False Else Me.objPicture1.Visible = True Me.objPicture1.Picture = Me![Foto1] End If End Sub Waarbij Foto1 het databaseveld is waar het plaatje in staat en objPicture1 het veld in het rapport waar het plaatje in komt te staan. Succes. Jolanda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...