Ga naar inhoud

[VBA] Afbeelding plakken

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
[quote:f1d8b414a1="Herr Hosehausen"]Kan je niet gewoon een picturebox plaatsen en dan: [i:f1d8b414a1]pictureboxname.paste[/i:f1d8b414a1] doen of is dat te simpel gedacht?[/quote:f1d8b414a1] Ik denk niet dat dit mogelijk was. Het is voor op het werk, dus kan het nu niet proberen. Paste lukte wel om de afbeelding of foto te plakken in een cel op een werkblad (bedoeld als tuusenstap), maar ook daar heb ik dan de mogelijkheid niet om de afbeelding ergens op te slaan op de harde schijf.
Link naar reactie
Is er trouwens een speciale reden dat je gebruik maakt van VBA in plaats van bijvoorbeeld VB.Net of C#.Net? Als het niet uitmaakt zou ik voor één van die laatste twee kiezen aangezien je daarmee meer mogelijkheden hebt dan met VBA zoals betere samenwerking met het Windows klembord. De IDE voor VB.Net is gratis te downloaden vanaf [url=http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/downloads/default.aspx]deze[/url] site
Link naar reactie
Het is voor een toepassing op het werk. Om het mezelf wat gemakkelijker te maken. Aangezien ik daar mijn plan moet trekken met hetgeen op de computer aanwezig is kan ik alleen gebruik maken van excell. De werkbladen gebruik ik dan als een soort database, de gegevens worden allemaal in dialoogvensters weergegeven. Nu krijg ik vaak van leveranciers een mail of PDF bestand met fotos van het onderdeel. Nu moet ik die gaan kopieren, openen in een foto programma en opslaan als..., dan moet ik nog mijn pad gaan invullen in mijn toepassing. Daarmee dacht ik aan een knop op te nemen in mijn toepassing die de afbeelding zou plakken in een picture box, deze op te slaan op schijf, en het pad automatisch te laten aanvullen in mijn dialoogvensters. Zou me veel werk besparen. Ik weet het is allemaal wat veel om binnen excell te doen, maar anders kan ik niet. Dirk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...