anoniem Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Bestaat er een manier om in VBA (Excell) een afbeelding die op het klembord aanwezig is te bewaren op een bepaalde plaats. Moest ik de afbeelding al in een picturebox krijgen zal het opslaan wel lukken. Ik vind alleen de manier niet om de afbeelding uit het klembord te halen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2007 Kan je niet gewoon een picturebox plaatsen en dan: [i:e0520157ce]pictureboxname.paste[/i:e0520157ce] doen of is dat te simpel gedacht? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2007 Heb je misschien iets aan de volgende link?: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/c2thcsx4(vs.80).aspx edit: de link wordt niet goed herkend zie ik, dus niet op de link klikken, maar gewoon even de hele link kopiëren (tot aan de .aspx) en dan even in de adresbalk plakken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2007 Oeps, ik zie dat je het hebt over VBA en dus niet over VB(.Net) Sorry. Als ik nog iets vind laat ik het alsnog even weten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2007 [quote:f1d8b414a1="Herr Hosehausen"]Kan je niet gewoon een picturebox plaatsen en dan: [i:f1d8b414a1]pictureboxname.paste[/i:f1d8b414a1] doen of is dat te simpel gedacht?[/quote:f1d8b414a1] Ik denk niet dat dit mogelijk was. Het is voor op het werk, dus kan het nu niet proberen. Paste lukte wel om de afbeelding of foto te plakken in een cel op een werkblad (bedoeld als tuusenstap), maar ook daar heb ik dan de mogelijkheid niet om de afbeelding ergens op te slaan op de harde schijf. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2007 Is er trouwens een speciale reden dat je gebruik maakt van VBA in plaats van bijvoorbeeld VB.Net of C#.Net? Als het niet uitmaakt zou ik voor één van die laatste twee kiezen aangezien je daarmee meer mogelijkheden hebt dan met VBA zoals betere samenwerking met het Windows klembord. De IDE voor VB.Net is gratis te downloaden vanaf [url=http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/downloads/default.aspx]deze[/url] site Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2007 Het is voor een toepassing op het werk. Om het mezelf wat gemakkelijker te maken. Aangezien ik daar mijn plan moet trekken met hetgeen op de computer aanwezig is kan ik alleen gebruik maken van excell. De werkbladen gebruik ik dan als een soort database, de gegevens worden allemaal in dialoogvensters weergegeven. Nu krijg ik vaak van leveranciers een mail of PDF bestand met fotos van het onderdeel. Nu moet ik die gaan kopieren, openen in een foto programma en opslaan als..., dan moet ik nog mijn pad gaan invullen in mijn toepassing. Daarmee dacht ik aan een knop op te nemen in mijn toepassing die de afbeelding zou plakken in een picture box, deze op te slaan op schijf, en het pad automatisch te laten aanvullen in mijn dialoogvensters. Zou me veel werk besparen. Ik weet het is allemaal wat veel om binnen excell te doen, maar anders kan ik niet. Dirk Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen