Ga naar inhoud

[VBA] Text omzetten in datum

Aanbevolen berichten

Hallo, In Excel heb ik het volgende probleem. Ik heb een kolom met allerlei verschillende datums. Ze hebben allemaal dezelfde opmaak, namelijk 'maand dag, jaar - tijd', zoals bijvoorbeeld 'maart 7, 2005 - 11:31'. Het probleem is echter dat ik met deze tekst niks kan doen. Ik wil graag de twee cellen ernaast vullen (eentje met datum en eentje met tijd). Via via heb ik al gezien dat het mogelijk is om in Excel met allerlei functies (Right, Replace, enz.) deze waarden te achterhalen, maar dit betekent dat ik meerdere handelingen moet verrichten. Is het ook mogelijk met VBA? Alvast bedankt! Groet, Maik
Link naar reactie
Iemand heeft me geholpen en ik dacht ik zal het hier posten voor diegene die er wellicht later ook gebruik van willen maken. In de cel ernaast kun je deze functie plaatsen en dan krijg je het als aangepaste format. Dit is in VBA ook aan te passen zodat je datum en tijd apart krijgt. [code:1:a141a9b28c]Function myDate(tekst As String) As Date tijd = Right(tekst, 5) zonder = Application.Replace(tekst, Application.Find("-", tekst) - 1, 99, "") myDate = DateValue(zonder) + TimeValue(tijd) End Function[/code:1:a141a9b28c]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...