Ga naar inhoud

Is het zinvol of niet?

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik ben hier nieuw op het forum en heb de intentie om te leren programmeren. Na de zoek functie te hebben gebruikt over welke taal dan het meest geschikt is denk ik dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is en het geen je wil gaan programmeren. Zelf dacht ik een curcus te gaan volgen bij Dirksen opleidingen. Een van de curcussen is programmeren in de taal C met de compiler 5.5 van Borland. Aangezien ik weinig goede reactie's heb kunnen vinden over deze compiler vroeg ik mij af of het wel verstandig is om deze curcus te gaan volgen. Ik begreep dat Borland compiler 5.5 al redelijk achterhaald is? Alvast dank voor jullie reactie's
Link naar reactie
[quote:e2b377c4d1="Frans007"]Aangezien ik weinig goede reactie's heb kunnen vinden over deze compiler vroeg ik mij af of het wel verstandig is om deze curcus te gaan volgen.[/quote:e2b377c4d1]Wanneer je nog nooit eerder hebt geprogrammeerd, dan zou ik je inderdaad niet aanraden om C te gebruiken. C kent veel nadelen (en voordelen), vanwege die nadelen dus een afrader. C# is misschien beter, ligt er een beetje aan wat je uiteindelijk wilt doen. Webontwerper, of Windows programmeur of ... ?Mijn eerste gestructureerde programmeertalen ware Algol 60 en Pascal. Tja, de tijden zijn wel inmiddels wel veranderd ... Zelf zou ik een meer hedendaagse compiler kiezen, zoiets als Visual Studio 2005, 2007 (zelf gebruik ik 2003, omdat ik die versie gewoon heb). Eventueel de nieuwe Delphi (er kan een gratis versie worden gedownload, je kan kiezen voor .Net we/niet, vervolgens voor Pascal of C#.
Link naar reactie
Vraag jezelf inderdaad eerst eens af wat je nu eigenlijk wilt programmeren, pas dan kunnen wij een advies geven van wat voor talen je daarvoor zou kunnen gebruiken. Daarnaast is het ook belangrijk wat je er mee wilt bereiken, als je er je baan van wilt maken is het heel anders dan wanneer het voor de hobby is... Overigens: als Abcott weer langs komt met zijn Liberty Basic (een taal die vrijwel niemand gebruikt) verhaal: gewoon negeren ;)
Link naar reactie
Beste Frans, Programmeren leer je niet in 24 uur. Ik vind het moeilijk. Als je reeds BASIC kent, doe dan Liberty BASIC. Daarna komt C++ wel. Op het internet zijn op dit moment 1,5 GB aan LB listings vrij te downloaden. Elke C++ programmeur kan ze ogenblikkelijk volgen en begrijpen. Helaas kan ik met mijn programmeerkennis de C++ listings niet doorgronden. Ik ben nog niet toe aan C++. Ik doe Liberty BASIC. Of Just BASIC, die is gratis. Abcott.
Link naar reactie
Om het te leren is Borland C 5.5 zo gek nog niet. Gewoon in een eenvoudige dos omgeving zonder verwarrende dingen erop en eraan. Het is heel goed bruikbaar om de basis C onder de knie te krijgen. Ik zal het niet afraden. [quote:6b6112fd9f="Bill Gates"]Overigens: als Abcott weer langs komt met zijn Liberty Basic (een taal die vrijwel niemand gebruikt) verhaal: gewoon negeren ;)[/quote:6b6112fd9f]LOL. :D
Link naar reactie
Het geen ik er mee wil bereiken, is het maken van kleine applicatie's. Deze applicatie's moeten wel kunnen communiceren met het internet, maar hoeven geen webbased programma's te zijn. Is C dan wel de juiste taal? Overigens is tot op heden niet de intentie om er mijn beroep van te maken. De curcus bij Dirksen opleidingen leken mij aantrekkelijk om dat ze in het Nederlands zijn en onder begeleiding. Dat lijkt mij als beginner iets makkelijker om mee te beginnen dan in het Engels.
Link naar reactie
Dan zou ik geen C kiezen. Wat wil je overigens doen met internet? Misschien makkelijke om weboprogrammeren te doen. Geef eens een paar voorbeelden. Gestructureerd programmeren kan met vele programmeertalen. ALleen ja, dat staat en valt met een goede cursus. Het is denk ik niet iets wat je zomaar eventjes leert. Een programmeertaal met niet teveel vrijheden verdient volgens mij de voorkeur. VIsual Basic kan een optie zijn. Verder kan je ook VB scripts schrijven. Daarnaast moet je in deze tijd ook object oriented kunnen denken. Dat is misschien weer een andere cursus
Link naar reactie
Ik zag dat er eveneens een curcus is voor het programeren in Pascal. De voorbeeld codes die ik tegen kwam waren voor mij als leek niet geheel onduidelijk. Zou dit een goede taal zijn om mee te beginnen. Ik zag dat het trouwens ook geschikt is om er programma's voor Mac OS mee te schrijven. Dat zou mooi meegnomen zijn.
Link naar reactie
[quote:77549ca86b="Frans007"]Ik zag dat er eveneens een curcus is voor het programeren in Pascal. De voorbeeld codes die ik tegen kwam waren voor mij als leek niet geheel onduidelijk.[/quote:77549ca86b]De eerste stappen zijn altijd moeilijk. Daarvoor is een cursus/opleiding juist zeer geschikt. Pascal is een goede taal om mee te beginnen. Alleen ja, je wilt gelijk al iets speciaals gaan doen. Wil je gewoon programmeren, dan kun je misschien nog een beetje aanrommelen. Zelf zou ik eerst leren om gestructureerd te programmeren, daarna object oriented proberen te begrijpen en ja dan kun je vermoedelijk wel doen wat je wilt met iedere taal die je geschikt lijkt. Dat aanrommelen is voor een aantal weggelegd, maar goed, hun code hoop ik nooit tegen te komen. Het is een vak apart om code naa een wat langere periode nog gewoon te begrijpen, zelfs wanneer je dat zelf hebt gescreven. Tijd voor echt vooraf nadenken en uitgebreid documenteren hoe de code gaat worden, dat is er tegenwoordig niet meer bij ...
Link naar reactie
Dus een goede volgorde zou kunnen zijn. 1. Basiskennis programmeren (o.a PSD tekenen) 2. Curcus Pascal 3. Curcus Java Java leek in eerste instantie ook nog aantrekkelijk omdat je dan geen voor kennis van programmeren zou hoeven hebben volgens het opleidingsinstituut. Wat vinden jullie van het bovenstaande?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...