anoniem Geplaatst: 13 februari 2007 Delen Geplaatst: 13 februari 2007 hoe kun je in Vba Excel alle sheets selecteren met gewoon door op een knop te drukken? ik kan alleen een range zetten als ik de sheets benoem maar dat wil ik niet ik wil gewoon dat als ik op de knop druk dat alle sheets worden geselecteerd maakt niet uit hoe ze heten. alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2007 Dit kun je als volgt oplossen. Ik gebruik een Engelstalige versie van Excel, dus vertalen moet je (indien nodig) zelf doen ;) 1. Neem een nieuwe macro op, noem hem (bijvoorbeeld AlleSheets), en zorg ervoor dat de macro in je Personal Macro Workbook terecht komt. Dan is de functie altijd beschikbaar. 2. Stop de opname meteen, en ga naar de Visual Basic Editor. Als het goed is, zie je daar je net opgenomen macro AlleSheets staan, zonder code. 3. Voeg de code "Sheets.Select" toe, en sluit de VB Editor weer. 4. Voeg een knopje toe, en koppel daar de macro aan. 5. Klaar. Voor de volledigheid: de code voor AlleSheets ziet er zo uit: [code:1:14d5938117] Sub AlleSheets() Sheets.Select End Sub [/code:1:14d5938117] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen