anoniem Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Hallo, ik ben voor het eerst met ASP.Net bezig qua programmeren, heb echter al wel veel ervaring in C/C++. Wat ik me momenteel afvraag is hoe ik een bepaalde functie aan kan roepen door middel van de gebruikte URL. Ik heb bijv. nu een default.aspx.cs pagina, behorend bij default.aspx. Op deze pagina staat een loginmechanisme, waarbij we een sessie-id van de server meekrijgen. Op deze pagina worden sessie's etc opgeslagen in een aantal variabelen. Wat ik wil is dat ik vanuit een andere pagina/programma deze webpage weer aan kan roepen, maar dan dus niet om in te loggen, maar om specifieke elementen op te vragen. Ik wil dus eigenlijk rechtstreeks naar een functie als bijv. GetCustomer kunnen springen, welke een andere pagina opbouwd. Hopelijk is het een beetje duidelijk?? Gr. Rutger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2007 Denk ff out-of-the-box... Hoe werkt classic asp, PHP, webservices? Een mogelijke simpele oplossing is in de URL een variabele meegeven waar je op checkt (request.querystring) en dan zelf in je .aspx die functie aanroepen en zelf de uitvoer regelen (xml, simpel de waarde als tekst uitvoeren, etc.) Het is trouwens makkelijker om de customer in de sessie op te slaan, zodat je daar ongeacht van de pagina altijd bij kunt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2007 [quote:13a111b773="rkars"]Hopelijk is het een beetje duidelijk?? Gr. Rutger[/quote:13a111b773] Ja, het is duidelijk. Wat jij wilt kan niet. Een opgevraagde webpagina bevat geen functies. Een webpagina is html(opmaak) en een resultaat van een functie uitgevoerd op een server. Misschien kan er wel iets met javascript maar daar weet ik te weing van. Session-variabelen kun je natuurlijk wel opvragen maar dan alleen je eigen. Het kan ook nog zo zijn dat ik je niet goed begrepen heb. In dat geval was je niet duidelijk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2007 Volgens mij moet je functies zoals GetCustomer niet in een pagina stoppen, maar in je business laag, die kan je dan altijd weer aanroepen vanuit verschillende pagina's. Of heb ik je (ook) al niet goed begrepen? ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen