anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Delen Geplaatst: 25 januari 2007 ik wil beginnen met programmeren in basic. met welk programma kun je dat doen? op wikipedia staat iets over een line editor. weet iemand een programma? het liefst gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Kun je doen in elke willekeurige tekst editor. Hier heb je een paar: http://www.weballey.net/links/Software/Text_editors/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2007 Je maakt eerst de code, dan haal je het door de compiler, en vervolgens kijk je of het werkt. Overigens is basic meestal geinterpreteerd, en kun je vaak ook zowel interpreteren als compilen. Moet je trouwens nog helemaal beginnen? Dan zou ik basic maar vergeten. Geef dan eens aan wat je ongeveer wilt kunnen doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2007 [quote:3b66932ff8="jmachiels"]ik wil beginnen met programmeren in basic. met welk programma kun je dat doen? op wikipedia staat iets over een line editor. weet iemand een programma? het liefst gratis.[/quote:3b66932ff8] Ideetje.... Nu je toch al lid bent van de HCC, waarom niet gewoon ook lid worden van de hcc!BASIC. (4x per jaar een BASIC blad) Daar doen ze aan alle dialecten van BASIC die je kunt verzinnen. Vraagbaken.. cursussen.. enz. en ze stimuleren het programmeren in BASIC. Programmeren is een uitdaging. Het is niet eenvoudig. Begin liever met iets eenvoudigs als BASIC. Er is een gratis cursus Liberty BASIC gaande bij de hcc!BASIC. Het liefst gratis? Download JustBASIC (bij justbasic.com) Die is gratis. Jawel GRATIS. Of ga naar RUNbasic. Dat is een gratis site. Daar kun je nu naartoe en via het internet programmeren. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2007 kan ik ook conTEXT ([url]www.context.cx[/url]) gebruiken? zo ja, wat moet ik dan als compiler gebruiken? en weet iemand nog een goede (nederlandstalige) site waar de basis van Basic staat?[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2007 Hmmm..... Elke "Editor" is goed. Bij Liberty BASIC en alle andere BASIC programmeertalen die ik ken wordt er een editor bijgeleverd. De gebruikers van Liberty BASIC hebben in een contest vele eigen "editors" geschreven. Kladblok is een goede editor. Let op dat je geen "Word processor" gebruikt. Dus geen "Word" e.d. BASIC boeken in het Nederlands? hcc!BASIC De sleghte misschien ook nog. Trouwens probeer even WWW.RUNBASIC.COM Daar kun je op het Internet programmeren. Niets nodig. Direct beginnen. Voorlopig is de uitleg van hoe BASIC werkt daar nog wel summier. Abcott Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen