Ga naar inhoud

MSN-bot

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:7206bc4723="Bill Gates"]Het is wel de bedoeling dat je zelf wat probeert en niet klakkeloos hier al je vragen neergooit...[/quote:7206bc4723] Ik heb heus wel wat geprobeert voordat ik mijn vraag stelde, ik heb geprobeerd om een include in het antwoord te zetten, en bovenaan in het script een include en dan $rss in het antwoord, beide werkten niet. [quote:7206bc4723="daviddenheijer"]Ik weet niet van welke msn bot je nu gebruikt maakt... ik heb een tijdje gebruikt gemaakt van de bot van tom, deze werkte perfect, je kan je eigen scripts aanpassen... je eigen antwoorden... Het enige wat je hoeft te kunnen is een beetje php...[/quote:7206bc4723] Ik kan wel een beetje PHP, maar dit lukt gewoon niet. Ik vermoed dat het hiermee heeft te maken: [code:1:7206bc4723]$msg = str_replace(array(':', ')', '(', ';', '\'', '"', '?', '!'), '', strip_tags(strtolower(base64_decode($_POST['msg']))));[/code:1:7206bc4723] Alleen hoe zorg ik ervoor dat een deel uit de array niet wordt gedaan? Edit: Een variabele in de array zetten lukt nu, alleen de rss daarin zetten nog niet: [code:1:7206bc4723]<?php define('MAGPIE_DIR', 'magpierss/'); require_once(MAGPIE_DIR.'rss_fetch.inc'); $url = $_GET['url']; if ( $url ) { $rss = fetch_rss( $url ); $titel = "Channel: " . $rss->channel['title'] . "<p>"; foreach ($rss->items as $item) { $href = $item['link']; $title = $item['title']; $inhoud = "<li><a href=$href>$title</a></li>"; } } ?> [/code:1:7206bc4723] Zodra ik alleen al dit bestand include, werkt de hele bot niet meer. Hoe kan die?
Link naar reactie
[quote:5c4fb9373d="daviddenheijer"]In elk geval is dit fout: [quote:5c4fb9373d]strip_tags(strtolower(base64_decode($_POST['msg']))));[/quote:5c4fb9373d] Je gebruikt 1 afsluit teken teveel ')' het zou er zo uit moeten zien: [quote:5c4fb9373d]strip_tags(strtolower(base64_decode($_POST['msg'])));[/quote:5c4fb9373d] Wat je ook eens kan proberen is boven de pagina zetten error_reporting(E_all); Hiermee raporteerd hij alle php fouten, zodat je precies kunt zien op welke lijn de fout zit[/quote:5c4fb9373d] Dat 4de haakje komt nog van Array(), maar ik krijg ook geen foutmelding. Mijn RSS script code, die ook in het bot-document staat: [code:1:5c4fb9373d]$url = "http://nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen"; if ( $url ) { $rss = fetch_rss( $url ); $titel = "Channel: " . $rss->channel['title'] . " "; foreach ($rss->items as $item) { $href = $item['link']; $title = $item['title']; $inhoud = "<li><a href=$href>$title</a></li>"; } }[/code:1:5c4fb9373d] En dan de array van de bot: [code:1:5c4fb9373d]'rss' => $inhoud,[/code:1:5c4fb9373d] Resultaat: [quote:5c4fb9373d="Botje"]<li><a href=http://www.nu.nl/news/951979/14/rss/Man_geplet_onder_container_in_haven_Rotterdam.html>Man geplet onder container in haven Rotterdam</a></li>[/quote:5c4fb9373d] Dat item is het laatste die in de RSS staat. Hoe zorg ik ervoor dat ze allemaal weergegeven worden?
Link naar reactie
[quote:c7b1f9ab75="daviddenheijer"][code:1:c7b1f9ab75]$url = "http://nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Algemeen"; if ( $url ) { $rss = fetch_rss( $url ); $titel = "Channel: " . $rss->channel['title'] . " "; foreach ($rss->items as $item) { $href = $item['link']; $title = $item['title']; $inhoud = "<li><a href=$href>$title</a></li>"; } }[/code:1:c7b1f9ab75] Je code zit leuk in elkaar... maar ik weet niet wat jou functie fetch_rss(); inzich heeft zitten... als jij meer dan 1 link wil zal dat wel ergens aangegeven zijn in die functie.... Voeg ander's m'n msn even toe ofzo[/quote:c7b1f9ab75] Script heb ik niet zelf bedacht hoor :wink: Maar als ik het niet in de bot zijn response zet, zie ik alle links. Zodra ik dat wel doe zie ik alleen de laatste :-? MSN: sayyotowesley@hotmail.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...