Ga naar inhoud

[VB6] Form

anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, ik zit nu in VB te kloten, maar nu heb ik de naam van het form in een textbox staan en dat moet gebruikt worden. Ik heb het nu zo: [code:1:02d5946b5b]Dim x$ x$ = Text1.Text //In text1 staat: form2 x$.Show[/code:1:02d5946b5b] De bedoeling van dit script is dat form2 geladen wordt. Text1 veranderd telkens en dan wordt er dus een ander form geladen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen dat dit wel werkt. Roy ;)
Link naar reactie
Even uit mijn hoofd:[code:1:147ef5d333] Dim x$ x$ = Text1.Text Select Case LCase$(x$) Case "form2" Form2.Show Case "form3" Form3.Show ' etc Case Else ' simpele foutafhandeling MsgBox "Formulier '" & x$ & "' bestaat niet" End Select [/code:1:147ef5d333] De "Case Else" vangt het invoeren van een verkeerde (niet-bestaande) naam af. Misschien is het beter om de gebruiker te laten kiezen uit de beschikbare formulieren, door middel van radio-buttons of een dropdown lijst. Ik heb ook nog even Google geraadpleegd ;), en daar vond ik deze [url=http://www.vb-helper.com/howto_display_form_by_name.html]link[/url], met dit codevoorbeeld:[code:1:147ef5d333] Dim frm As Form Set frm = Forms.Add(txtFormName.Text) frm.Show [/code:1:147ef5d333]Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...