Ga naar inhoud

vb6 vraagje shell & doel

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Hoe kan ik shell ook de doel laten lezen. beginnen in F:\Program Files\test doel F:\Program Files\test\test.exe" /exp Shell ("F:\Program Files\test\test.exe") zo start hij de test.exe alleen op maar het gaat om de doel Shell ("F:\Program Files\test\test.exe", "/exp") heb verschillende manieren geprobeerdt het enige wat werkt dat zijn de fouten die ik krijg. wie weet de oplossing op mijn vraag Alvast bedankt
Link naar reactie
Shell( target ) waarbij target = "C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c "C:\tomtom\bin\dumpov2.exe" C:\tomtom\upload\Gms_490200000000.ov2 C:\tomtom\todo\Gms_490200000000.asc" Hierin is C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c opstarten van de cmd prompt "C:\tomtom\bin\dumpov2.exe" het op te starten programma C:\tomtom\upload\Gms_490200000000.ov2 het eerste argument voor het programma C:\tomtom\todo\Gms_490200000000.asc het tweede argument voor het programma in jou geval als het een windows programma is target = """" & "F:\Program files\test\test.exe" & """" & "/exp" Shell(target) Of als het een dos applicatie is Target = "C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c" & """" & "F:\Program files\test\test.exe" & """" & "/exp" Jan Willem
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:b7c12c2857="Bambie"]ik krijg een melding van error: unable to open EARLYERR.TXT[/quote:b7c12c2857] Ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat test.exe dit bestand niet kan vinden. Bestaat er een bestand earlyerr.txt? Als dit bestand bestaat, en je moet echt in de directory zijn waar test.exe staat, dan kun je overwegen om een batch-bestandje te maken, en die via Shell aanroepen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
De ShellExecute API gebruiken. Module: [code:1:c4f20c9338]Public Declare Function ShellExecute Lib "Shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hWnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long Public Const SW_HIDE = 0 Public Const SW_NORMAL = 1 Public Const SW_MAXIMIZE = 3 Public Const SW_MINIMIZE = 6[/code:1:c4f20c9338] Ergens in je form: [code:1:c4f20c9338]ShellExecute Me.hWnd, "open", "F:\Program Files\test\test.exe", "/exp", vbNullChar, SW_NORMAL[/code:1:c4f20c9338] Succes
Link naar reactie
Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik start IE op vanuit de shell met een doel als argument. Het doel is hier een website maar ik denk dat je ook commandline argumenten mee kunt geven. De help functie onder VB zegt tenminste dat dit gewoon kan. [code:1:5e4bd1178d]Sub Main Dim RetVal as Double RetVal = Shell("C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe www.coretrans.nl", vbNormalFocus) End Sub[/code:1:5e4bd1178d]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...