Ga naar inhoud

Visual Basic error met IIS

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb nu een probleempje met de IIS. Als ik de applicatie start vanuit Visualbasic:"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. You do not have permission to debug the application" En wanneer ik 'm start van de webbrowser:"The Microsoft Jet database engine cannot open the file 'C:\adonetsbs\SampleDBs\nwind.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data." Hoe krijg ik dit goed? Bij voorbaat dank. Greetings, ErX.
Link naar reactie
Erx, Ik denk dat het handig is als je wat meer gegevens geeft. Welk besturingssysteem ? Welke versie Visual basic ? Ik denk winxp en visual web developer express 2005? Je moet in ieder geval zorgen dat als je bovenstaande gebruikt de user aspnet volledige toegang heeft tot de database. Tevens moet je ervoor zorgen dat als je gaat debuggen je in database explorer de database hebt afgesloten Ook moet je zorgen dat je voldoende rechten hebt in de directories waar je applicatie staat. Graag zoveel mogelijk duidelijke informatie geven anders is het lastig om iemand te helpen Jan Willem
Link naar reactie
Shepherd, ik heb als besturingssysteem Windows XP pro. Visual Basic .Net 2003 Pro. Het debuggen lukt nu wel, wat betekent dat ik daar geen foutmelding meer over krijg. De database blijft fout. Wat bedoel je dat ik in de database explorer de database moet afsluiten. Moet de verbinding met de database at run time gemaakt worden i.p.v. design time? Al vast bedankt. Greetings, ErX
Link naar reactie
Hoi Erx, Misschien een beetje onduidelijk, maar een nieuwe poging. Lees er een beetje doorheen, want ik gebruik de 2005 express editie en dit kan natuurlijk anders zijn. Als je in je ontwikkel omgeving bezig ben, kun je in database explorer je database openen. Om bijvoorbeeld velden te wijzigen e.d. Je ontwikkel omgeving opent dan je database file exlusief. Indien je dan je project gaat debuggen of testen probeert ook iis toegang tot je database te krijgen en dit lukt dan niet omdat je ontwikkelomgeving deze geblokkeerd heeft. Dus voordat je gaat debuggen even de database verbinding in je ontwikkelomgeving afsluiten en evt detachen van je sql server. Tevens moet je ervoor zorgen dat iis wel toegang kan krijgen tot je database. Dit wordt vermoedelijk gedaan door de user aspnet. Je moet er dus voor zorgen dat je lokale machine account aspnet rechten heeft op de database. Groet Jan Willem
Link naar reactie
De database werd zowel door Visual Studio als SQL server gebruikt. Bij het toevoegen van een extra database (en dan renamen naar nwind2.mdb). Dan was het namelijk niet nodig om de database te detachen van de sql-server. Bij deze database inderdaad de gebruiker ASPNET toegang geven. Hierdoor was het wel mogelijk de database te benaderen vanuit IIS. Dus nu werkt het prima. Maar vanwege de rare foutmeldingen in het begin had ik er dit nooit achter gezocht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...