anoniem Geplaatst: 6 december 2006 Delen Geplaatst: 6 december 2006 Ik heb een probleem met een excelbestand. Hierin zitten wat macro's in VBA. Deze gebruiken een aantal verwijzigen. Als ik dit excelbestand op andere computers gebruik dan werkt het niet. Omdat ik mijn VBA beschermd heb (vooral om beschadiging door onkunde te voorkomen) krijg je een algemene foutmelding. Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat er een andere Office versie (of update) op de pc staat dan waar de excel op is ontwikkeld. Na het goed zetten van de verwijzingen werkt het spul weer. [b:bbfd985316]Is er een mannier om de verwijzingen (references)in VBA office versie onafhankelijk te maken? In iedergeval geschikt voor eerdere versies.[/b:bbfd985316] Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2006 Wat googelen levert het volgende op: http://www.excelthoughts.com/2005/06/removing-broken-references-and-adding.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2006 Een mogelijkheid is wellicht de dll waar de betrffende routine is opgenomen mee te nemen en via Declare statement de functie te benoemen. Je hoeft dan geen verwijzingen te gebruiken en kan, bij een volgende update, een nieuwere versie van de dll toevoegen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen