anoniem Geplaatst: 16 november 2006 Delen Geplaatst: 16 november 2006 Wie kan mij op weg helpen? Probleemstelling: In een werkblad heb ik in de linker kolom een aantal leden/leerlingen (1 tot 200) staan. In de daarop volgende kolommen bovenaan de les of activiteit (1 tot 200). De leden die aanwezig waren op de les/activiteit worden aangekruist met een “x”. Leden worden ingeladen vanuit een ander bestand die andere medewerkers kunnen wijzigen. Lessen/activiteiten en hun deelnemers worden geladen vanuit een ander bestand die enkel de deelnemers bevat van die activiteit. (de niet deelnemers zijn niet opgeslagen). Het aantal deelnemers per kolom (les/activiteit) bij het inladen is dus bekend. Om te verhinderen dat bij het afsluiten van het bestand al de kolommen worden overlopen en terug opgeslagen (wat toch wat tijd in beslag neemt) zou ik alleen die kolommen willen wegschrijven die zijn gewijzigd. Op zich geen probleem wanneer aankruisingen bijkomen of worden weggelaten. Als echter het aantal gewiste aankruisingen gelijk is aan het aantal bijgekomen dan is het aantal gelijk aan het aantal bij het inladen. Er zijn dan wel degelijk wijzigingen gebeurt maar het aantal aankruisingen is gelijk aan het aantal bij het inladen. Hoe kan ik te weten komen wanneer in een kolom iets gewijzigd is geweest?? Tevergeefs zoek ik al maanden naar een oplossing, kan iemand mij helpen? Waarschijnlijk is het zo voor de hand liggend. Met dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2006 Misschien handig om te vermelden in welke programmeertaal dit moet of gaat het om een Excel-vraag? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen