Ga naar inhoud

C# - goede boeken

anoniem

Aanbevolen berichten

Heb je al enige programmeer ervaring in een andere programmeertaal? En ja, wat is een goed boek? Zo'n beetje 1 jaar geleden had ik nog nooit met C# gewerkt. Ik ben gewoon naar de bibliotheek gegaan en ik heb twee boeken geleend die me wel wat leken. Dat was een boek over .Net en een boek over C# zelf. Nu had ik al wel C/C++ ervaring en ik beschikte over Visual Studio. Overigens, een goed boek is voor mij een boek die ik begrijp. Enige kennis van programmeren zelf, is bijna altijd erg wenselijk. De teleurstelling voor mij was dat ik in C# nog steeds de gevaarlijke C fouten tegenkwam. VOor beginners vind ik het dus geen aanrader. Pascal, Delphi lijkt me wel een goede taal om mee te beginnen.
Link naar reactie
Alleen zijn Pascal en Delphi *iets* minder goed in webapplicaties... Probleem met boeken is dat er zo veel zijn en vaak ook zo specifiek op een taal dan wel specifiek onderwerp. Ik zou gewoon naar een goede boekhandel gaan (zoals Broese in Utrecht om maar wat te noemen) en daar wat te zoeken en bladeren. Zelf gebruik ik altijd "Professional C#" van Wrox, erg goed boek en naslagwerk, maar wel erg voor wat gevorderden...
Link naar reactie
[quote:3d1cd228b6="Hans.Vosman"]Tja, het lijkt me handiger als het concept programmeren wordt begrepen. Web applicaties bouwen kan toch wel behoorlijk complex worden: Asp, php, scripttalen e.d. En dan ben je er nog niet. Op zich is Java dan een betere taal, alleen lijkt me dat net zoals C(#) geen taal om zomaar mee te beginnen.[/quote:3d1cd228b6] ik begin ook niet helemaal uit het nix. ik ken java, al ben ik daar geen expert in, php ken ik al een stuk beter. ik zoek een goed boek over c# omdat ik daar nu in geinteresseerd ben.
Link naar reactie
[quote:5f99845bbd="Hans.Vosman"]Tja, het lijkt me handiger als het concept programmeren wordt begrepen. Web applicaties bouwen kan toch wel behoorlijk complex worden: Asp, php, scripttalen e.d. En dan ben je er nog niet. Op zich is Java dan een betere taal, alleen lijkt me dat net zoals C(#) geen taal om zomaar mee te beginnen.[/quote:5f99845bbd] ik ben inmiddels al wat verder met dit boek en ik moet zeggen, het is wel een aanrader, je leert de taal via dit boek vrij snel vind ik. En het is idd een goed als je al in aanraking bent geweest met Java en andere scripttalen. Maar je hoeft er geen ster in te zijn om c# te snappen en te leren beheersen En mocht iemand het boek aan willen schaffen, schaf het niet in nederland aan, 50 euro voor een boek is belachlijk. Op [url=http://www.murach.com/books/index.htm] de site van de schrijver [/url] kan je het voor de helft van €50 aanschaffen. Ik denk erover om ook dit boek aan te schaffen: Murach's ASP.Net 2.0 Web Programming with C# 2005 [img:5f99845bbd]http://img.bol.com/intershoproot/BOOKCOVER/FC/1/8/9/0/7/1890774316.gif[/img:5f99845bbd]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...