anoniem Geplaatst: 18 oktober 2006 Delen Geplaatst: 18 oktober 2006 In een Word-document heb ik een aantal samenvoegvelden aangemaakt. Nu wil ik deze velden vanuit een VB-6 prog laten vullen. Ik maak hiervoor een Word-object aan en open het hoofddocument. Hierna maak ik een nieuwe datasource aan met de volgende instructie: [code:1:3056e028dd]ActiveDocument.MailMerge.CreateDataSource Name:= _ sPadOrig + "\Merge.doc", PasswordDocument:="", _ WritePasswordDocument:="", HeaderRecord:=sVelden, _ SQLStatement:="" & "", Connection:="", LinkToSource:=True [/code:1:3056e028dd]sVelden is een stringarray met de veldnamen. Hierna wil ik de gegevens voor de DataSource via een array vanuit VB doorgeven naar Word. Omdat ik met de code diverse Word-documenten met verschillende invoegvelden wil vullen, heb ik het vullen in de volgende code gezet: [code:1:3056e028dd]With ActiveDocument.MailMerge Selection.MoveDown i = -1 For Each vObject In sGegevens i = i + 1 Next vObject For j = 0 To i Selection.TypeText Text:=sGegevens(j) Selection.MoveRight unit:=wdCell ActiveWindow.ActivePane.SmallScroll ToRight:=1 Application.Browser.Next Next j End With [/code:1:3056e028dd] sGegevens is stringarray. Via de variant vObject tel ik eerst het aantal elementen in sGegevens, daarna is het de bedoeling een loop te creeeren waarmee de gegevens in de DataSource worden ingevuld. Dit werkt echter niet. Heeft er iemand een ander idee? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen