anoniem Geplaatst: 19 september 2006 Delen Geplaatst: 19 september 2006 Ik wil een programma voor een huishoudboekje schrijven dat toegesneden is op mijn eigen wensen, ik kan dit doen in Access en in Delphi. Ik weet evenveel van Delphi als van Access en dat zijn eigenlijk alleen maar de beginselen. Als ik deze toepassing goed wil schrijven zal ik me dus in een van de twee programma's moeten verdiepen. Het liefts zou ik dit doen in Delphi omdat dit meer mogelijkheden biedt maar misschien is het ook (veel) moeilijker aan te leren daarnaast is het een relatief kleine database toepassing. Wat kan ik beter gebruiken Access of Delphi. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2006 Dit is niet zomaar te beantwoorden. de vraag is net als wat is lekkerder een appel of een peer. Dit is dus persoonlijk. Als je met delphi iets gaat maken heb je in ieder geval behalve je applicatie ook een aparte database file. Bij acces zit alles in hetzelfde bestand. Als je alleen maar gegevens invuld via een niet wisselend venster en je wilt daar doorheen kunnen bladeren zou ik met acces iets maken. Wile je veel verschillende venster maken met veel verschillende bewerkingen, zou je delphi of evt visualbasic express edition overwegen. jan willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2006 Delphi kan heel goed, maar een spreadsheetprogramma kun je dit allemaal zelf instellen. Ik weet dat zelf een programma maken velen malen leuker is, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden? Het Internet stikt van de informatie hoe je het maximale uit een spreadsheetprogramma kan halen met scripts e.d.. Spreadsheetprogramma's zijn juist bedacht voor boekhoudkundige dingen. Je zou met Delphi spreadsheetprogramma's kunnen laten combineren. Excell en Delphi gaan bijvboorbeeld heel goed. @Peter444 Waarom elke keer weer zo'n sluipadvies voor een andere taal? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2006 Zoals Joris al opmerkt ben ik inderdaad al eens bezig geweest met zowel Delphi als Access maar dat is niet tot een goed einde gekomen en daarom wilde ik nu kiezen voor een van de twee om daarmee toch verder te gaan. Met Excel gaat het ook dat weet ik. Om Access te gebruiken zal ik ook VBA moeten leren de vraag is dan of dit samen eenvoudiger is dan Delphi. Het probleem aan deze kant is dat ik zeker niet de jongste meer ben en dat daardoor het leerproces toch moeilijker is en daarom wil ik niet iets aanpakken waar ik toch in vastloop. Ik zou graag Delphi leren maar het moet wel kunnen, vandaar mijn vraag. In ieder gaval bedankt voor de antwoorden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen