anoniem Geplaatst: 19 september 2006 Delen Geplaatst: 19 september 2006 Ik ben bezig met een van mijn opdrachten voor school. Ik wil de scrollbar die je in excel via de werkbalk van formulieren kan selecteren proberen te programmeren. Ik heb nu zover dat hij scrolled van 0 t/m 100 maar ik wil dat die waarde een maat is voor een kleur. Dus bij 0 t/m 20 rood van 21 t/m 80 groen en van 81 t/m 100 rood Een soort niveau indicator. Ik heb in de code van het werkblad gezien dat de value veranderd als je de scrollbar beweegt dus misschien is het dan ook mogelijk de te koppelen aan een macro. <![if excel]><x:ClientData ObjectType="Scroll"> <x:SizeWithCells/> <x:FmlaLink>$C$1</x:FmlaLink> <x:Val>10</x:Val> <x:Min>0</x:Min> <x:Max>100</x:Max> <x:Inc>10</x:Inc> <x:Page>10</x:Page> <xVery Happyx>16</xVery Happyx> heeft iemand een tip Met een macro kan je wel een verandering doorvoeren maar deze is dan niet gekoppeld aan een waarde Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2006 Als je dubbel-klikt op de schuifbalk komt plots het VBA scherm te voorschijn. Hierin zie je de "Private Sub ScrollBar1_Change()". Hiermee kun je toch doen wat je wilt? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen