Ga naar inhoud

optelling meerdere kolommen en data

anoniem

Aanbevolen berichten

1. Ik heb per werknemer een zgn maandstaat in excel Hierin staat onder elkaar de data van de maand van bv 01-09-2006 t/m 30-09-2006 in kolom A Het soort werk (productie) wordt gezet in de kolommen c, f, i, l, o dus vijf soorten productie mogelijk. Hoe tel ik per week die aantallen op? ik zoek zoiets als van som.als(04-09-2006 - 08-09-2006: c+f+i+l+o) ik kom er niet uit
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Het wordt bij mij zoiets als: =SOM.ALS(Leverantie9!$A:$A;H33;Leverantie9!$C:$C)+SOM.ALS(Leverantie9!$A:$A;H33; Leverantie9!$F:$F)+SOM.ALS(Leverantie9!$A:$A;H33;Leverantie9!$I:$I)+SOM.ALS(Leverantie9!$A:$A;H33; Leverantie9!$L:$L)+SOM.ALS(Leverantie9!$A:$A;H33;Leverantie9!$O:$O)+AB33 en dan is het nog maar voor een dag. Kan dat niet anders?
Link naar reactie
Ik zou zelf beginnen door een kolom "weeknummer" toe te voegen. In de (engelstalige) excel is dit de formule =weeknum(datum,1) Die 1 staat voor: week begint op zondag. Je kunt dit wijzigen in 2 (week begint op maandag) Om nu een tabel te krijgen die er als volgt uitziet (neem aan dat je dat wilt) A B '--------------------- 1| Week Tijd 2| 1 15:31 3| 2 4:13 4| 3 3:11 Ik noem de range waar je weeknummers staan in je "grote" tabel even week, en de kolommen met tijden (c,e, i etc) even "tijd1", "tijd2"en "tijd3" De functie in cel B2 ziet er nu als volgt uit: ={sum(if(a2 = "week";"tijd1"+"tijd2"+"tijd3";0))} Die accolades krijg je, door NIET op enter te drukken als je de formule hebt ingevuld, maar op CTRL-SHIFT-ENTER Veel succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...