Ga naar inhoud

[Access] "U staat op het punt 1 rij toe te voegen"

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een MS Access-database ontwikkeld waarmee een bedrijf spreekruimtes kan inplannen. Omdat meerdere personen hier gebruik van moeten maken, heb ik het opgedeeld middels front- en backend. Nu gaat dit prima. Er is echter 1 gebruiker die deze 2 meldingen krijgt: "U staat op het punt 1 rij(en) toe te voegen" "U staat op het punt 1 rij(en) bij te werken" Het lijkt mij dat dit naar aanleiding van [i:279b7f3877]DoCmd.RunSQL[/i:279b7f3877] is. Waarom krijgt enkel deze persoon deze meldingen en hoe voorkom ik dit? Bedankt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
DoCmd.RunSQL gebruik je meestal in een procedure. Ik gebruik in plaats daarvan eigenlijk altijd CurrentDB.Execute "INSERT INTO..." en dan krijg je die melding niet. Je kan in VB de meldingen van Access onderdrukken met DoCmd.SetWarnings: [code:1:03a0077b80] Sub test() DoCmd.SetWarnings False DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Table1 (Naam) VALUES ('Paulus')" DoCmd.SetWarnings True End Sub [/code:1:03a0077b80]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:1f555234df="Paulus"]DoCmd.RunSQL gebruik je meestal in een procedure. Ik gebruik in plaats daarvan eigenlijk altijd CurrentDB.Execute "INSERT INTO..." en dan krijg je die melding niet. Je kan in VB de meldingen van Access onderdrukken met DoCmd.SetWarnings: [code:1:1f555234df] Sub test() DoCmd.SetWarnings False DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Table1 (Naam) VALUES ('Paulus')" DoCmd.SetWarnings True End Sub [/code:1:1f555234df][/quote:1f555234df]Zo had ik de post van Floor ook al voor mezelf vertaald. Toch bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...