anoniem Geplaatst: 28 augustus 2006 Delen Geplaatst: 28 augustus 2006 Hallo, Ik heb een MS Access-database ontwikkeld waarmee een bedrijf spreekruimtes kan inplannen. Omdat meerdere personen hier gebruik van moeten maken, heb ik het opgedeeld middels front- en backend. Nu gaat dit prima. Er is echter 1 gebruiker die deze 2 meldingen krijgt: "U staat op het punt 1 rij(en) toe te voegen" "U staat op het punt 1 rij(en) bij te werken" Het lijkt mij dat dit naar aanleiding van [i:279b7f3877]DoCmd.RunSQL[/i:279b7f3877] is. Waarom krijgt enkel deze persoon deze meldingen en hoe voorkom ik dit? Bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2006 Deze waarschuwing krijg je wanneer query een rij gaat toevoegen of gaat bijwerken. Dit kan je makkelijk verhelpen, vooral wanneer je met macro's werkt: open de macro voeg de actie "Berichtinstellingen" in met optie "Nee" Aan het einde van de macro zet je de optie berichtinstellingen weer op "ja" (anders blijft deze uitstaan) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2006 DoCmd.RunSQL gebruik je meestal in een procedure. Ik gebruik in plaats daarvan eigenlijk altijd CurrentDB.Execute "INSERT INTO..." en dan krijg je die melding niet. Je kan in VB de meldingen van Access onderdrukken met DoCmd.SetWarnings: [code:1:03a0077b80] Sub test() DoCmd.SetWarnings False DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Table1 (Naam) VALUES ('Paulus')" DoCmd.SetWarnings True End Sub [/code:1:03a0077b80] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2006 [quote:1f555234df="Paulus"]DoCmd.RunSQL gebruik je meestal in een procedure. Ik gebruik in plaats daarvan eigenlijk altijd CurrentDB.Execute "INSERT INTO..." en dan krijg je die melding niet. Je kan in VB de meldingen van Access onderdrukken met DoCmd.SetWarnings: [code:1:1f555234df] Sub test() DoCmd.SetWarnings False DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Table1 (Naam) VALUES ('Paulus')" DoCmd.SetWarnings True End Sub [/code:1:1f555234df][/quote:1f555234df]Zo had ik de post van Floor ook al voor mezelf vertaald. Toch bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen