Ga naar inhoud

C++ reference

anoniem

Aanbevolen berichten

Nadat ik voor de zesde keer weer aan C++ ben begonnen, weet ik eindelijk wat ik mis. Ik weet namelijk nooit welke headers ik moet includen voor sommige standaard functies of welke functies überhaupt al beschikbaar zijn. Waar ik dus naar op zoek ben ik eigenlijk zo'n soort functie handleiding of reference manual zoals PHP die ook heeft op bijv. [url]http://nl2.php.net/manual/nl/funcref.php[/url]. Ik heb geprobeerd de headers te openen en dan te kijken waar die functies gedefinieerd worden, maar dat was niet erg succesvol. Ook de 'officiële' site van C++, die van de maker, heeft niet echt een functienaslag op zijn site. Bestaat er overigens een andere 'officiële' site van C++? Als iemand zo'n handleiding weet (die verder gaat dan iostream en string), dan zou ik daar al erg geholpen mee zijn en kan ik verder met het leren van C++. :)
Link naar reactie
Via Google was ik inderdaad o.a. op die site gekomen die jij geeft, maar ik heb de indruk dat dat niet alle headers zijn die daar beschreven worden? Ik ben meer op zoek naar een officiële beschrijving of zoiets, zoals je dat bij veel andere talen ook hebt. Ik heb overigens ook meerdere boeken over C++, o.a. [i:d036c9e749]C++ in 21 dagen[/i:d036c9e749] en een [i:d036c9e749]basiscursus C++[/i:d036c9e749]. Die laatste legt alleen uit dat dingen mogelijk zijn, maar niet waarom. Die vind ik dus niet echt lekker werken. Bovendien zitten er geen antwoorden bij de opdrachten die in dat boekje zitten; ben nu al een paar dagen aan het bedenken hoe ik een schaakbord op het scherm moet toveren :P En die eerste...ach, ik blijf regelmatig hangen in een hoofdstuk en dan begin ik maar weer van voren af aan :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...