anoniem Geplaatst: 15 augustus 2006 Delen Geplaatst: 15 augustus 2006 Nadat ik voor de zesde keer weer aan C++ ben begonnen, weet ik eindelijk wat ik mis. Ik weet namelijk nooit welke headers ik moet includen voor sommige standaard functies of welke functies überhaupt al beschikbaar zijn. Waar ik dus naar op zoek ben ik eigenlijk zo'n soort functie handleiding of reference manual zoals PHP die ook heeft op bijv. [url]http://nl2.php.net/manual/nl/funcref.php[/url]. Ik heb geprobeerd de headers te openen en dan te kijken waar die functies gedefinieerd worden, maar dat was niet erg succesvol. Ook de 'officiële' site van C++, die van de maker, heeft niet echt een functienaslag op zijn site. Bestaat er overigens een andere 'officiële' site van C++? Als iemand zo'n handleiding weet (die verder gaat dan iostream en string), dan zou ik daar al erg geholpen mee zijn en kan ik verder met het leren van C++. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2006 Google :lol: heb je aan deze site wat: http://www.cppreference.com/ ? Ik raad overigens je wel aan om een boek te kopen. dat werkt veel makkelijker (vind ik). Peter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2006 Via Google was ik inderdaad o.a. op die site gekomen die jij geeft, maar ik heb de indruk dat dat niet alle headers zijn die daar beschreven worden? Ik ben meer op zoek naar een officiële beschrijving of zoiets, zoals je dat bij veel andere talen ook hebt. Ik heb overigens ook meerdere boeken over C++, o.a. [i:d036c9e749]C++ in 21 dagen[/i:d036c9e749] en een [i:d036c9e749]basiscursus C++[/i:d036c9e749]. Die laatste legt alleen uit dat dingen mogelijk zijn, maar niet waarom. Die vind ik dus niet echt lekker werken. Bovendien zitten er geen antwoorden bij de opdrachten die in dat boekje zitten; ben nu al een paar dagen aan het bedenken hoe ik een schaakbord op het scherm moet toveren :P En die eerste...ach, ik blijf regelmatig hangen in een hoofdstuk en dan begin ik maar weer van voren af aan :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2006 Ik adviseer je het boek "De programmeertaal C++" van Bjarne Stroustroup in t Nederlands, ISBN90-430-0231-3. Ik ben er zelf nl ook in bezig, maar t gaat niet snel: tis zeer abstract... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen