anoniem Geplaatst: 10 augustus 2006 Delen Geplaatst: 10 augustus 2006 Hallo. Ik ben bezig een database te maken. Nu wil ik in mijn programma iets maken zodat ik bijlage kan toevoegen die andere gebruikers later kunnen openen. Nu heb ik een dialog box gemaakt maar bij het programmeren loop ik nu vast. [b:bc5431ea37]Wat ik nu nog wil is iets programmeren zodat ik een hyperlink naar het geselecteerde bestand op mijn formulier krijg.[/b:bc5431ea37] Weet iemand hoe dit moet????? en of het wel mogelijk is? [b:bc5431ea37]Onderstaant hetgeen wat ik zelf al geprogrammeerd heb:[/b:bc5431ea37] Sub BijlageToevoegen() Dim strFilter As String, lngFlags As Long, varFileName As Variant lngFlags = ahtOFN_FILEMUSTEXIST Or _ ahtOFN_HIDEREADONLY Or ahtOFN_NOCHANGEDIR If IsMissing(varDirectory) Then varDirectory = "" End If ' you can choose to add a number of file extensions which will appear in the drop down Files of Type box strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Adobe PDF (*.pdf)", "*.pdf") strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Tekstbestanden (*.txt, *.asc)", "*.txt, *.asc") strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Excel bestanden (*.xls)", "*.xls") strFilter = ahtAddFilterItem(strFilter, "Alle bestanden (*.*)", "*.*") varFileName = ahtCommonFileOpenSave( _ OpenFile:=True, _ InitialDir:=varDirectory, _ Filter:=strFilter, _ Flags:=lngFlags, _ DialogTitle:="Bestand selecteren...") ' < This is the title to your dialog box If Not IsNull(varFileName) And Len(varFileName) > 0 Then varFileName = Trim(varFileName) End If End Sub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2006 Beetje late reactie, maar als je er nog mee zit: ik kwam laatst op http://accdevel.tripod.com/imaging.htm een voorbeeld-database tegen hoe je images als blob (of ole-object) in een database moet opslaan en zo kun je dat ook met andere bestandsformaten doen. Als je allemaal dezelfde soort bestanden wil opslaan die met een applicatie geopend kunnen worden die een ole-server is, dan kun je wat met het ole-object rommelen en evt. een commandbutton maken waarmee je een ole-object in de brontoepassing kunt openen/bewerken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen