Ga naar inhoud

Zoekfunctie maken voor access database

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met het ontwerpen van een applicatie. Deze applicatie dient voor het invoeren van fouten binnen een organisatie. Ik wil in mijn applicatie ook een zoekfunctie maken maar ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen. Kan iemand mij uitleggen hoe je dit aanpakt en hoe dat het werkt. Mijn applicatie maak ik in Access 2000 en een beetje VBA Alvast bedankt
Link naar reactie
Kun je wat meer specifiek zijn want hier kan ik weinig mee. Je vraag is zo ontzettend algemeen dat er teveel antwoorden mogelijk zijn. Om je niet helemaal met lege handen te laten zitten: Normaal stel je je vragen via een Query aan een database. Maar er zijn meerdere mogelijkheden. Vraag je af wat je wil zoeken en waar de informatie zich bevind. Moeten de zoekwaardes via een formulier worden ingevuld of moet er juist een controle plaats vinden. Schrijf eerst eens goed uit wat je wil, in zoveel mogelijk stappen. Je bent dan al op 3/4 van je applicatie.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Normaal gesproken gebruik je dan queries als SELECT * FROM Table1 WHERE Zoekveld Like '*zoekterm*' Je maakt bijv. een zoekformulier met een tekstvak (txtZoek) waar je de zoektekst invult. Achter de knop Zoek open je een form met resultaten die je filtert met bovenstaande criterium. [code:1:ceae3f2e21] Private Sub Zoek_Click() DoCmd.OpenForm "Zoekresultaten", , , "Zoekveld Like '*" & Me!txtZoek & "*'" End Sub[/code:1:ceae3f2e21]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...