anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Delen Geplaatst: 15 juni 2006 Wat ik had ingeschat als 5 minuten werk, is uitgemond tot een nog onopgeloste raadsel. Hoe kan ik in VBA Word de gehele tekst van een geopende doc plakken in een nieuw bestand? Met ctr-A, ctr-C, ctr-N en ctr-V heb je zo voor mekaar. De code voor die genoemde toetscommando's ziet er zo uit: [code:1:f269f1af1a] Selection.WholeStory Selection.Copy Documents.Add DocumentType:=wdNewBlankDocument Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)[/code:1:f269f1af1a] Maar die code werkt niet. Word kopieert de selectie gewoon in de 'oude' geopende doc. Met Activedocument kwam ik er ook niet uit. Met Windows(index) kan het misschien lukken maar ik weet niet hoe ik achter het indexnr van de 'oude' geopende doc kan komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 [quote:ec0ddb9816="Bach"]Maar die code werkt niet. Word kopieert de selectie gewoon in de 'oude' geopende doc.[/quote:ec0ddb9816] Bij mij (Word 2003) werkt deze code gewoon. Maar als je meer controle wilt over je documenten, kun je dit proberen: [code:1:ec0ddb9816] Sub KopieerNaarNieuw() Dim docOrigineel As Document Dim docNieuw As Document Set docOrigineel = ActiveDocument Set docNieuw = Documents.Add docOrigineel.Activate Selection.WholeStory Selection.Copy docNieuw.Activate Selection.PasteAndFormat wdPasteDefault End Sub [/code:1:ec0ddb9816] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2006 [quote:eb0de4cb75]Bij mij (Word 2003) werkt deze code gewoon.[/quote:eb0de4cb75] Ik heb ook Word 2003. Anyway, je code net geprobeerd en het werkt. Dank u. Vreemd genoeg, is er aan het einde van het nieuwe bestand een extra witte regel er bij gekomen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2006 Die extra witte regel is de lege alinea die al aanwezig is in een nieuw document (Word moet ergens een cursor laten knipperen). Je kan hem weghalen door na het pasten de delete- of backspaceknop in te drukken: Selection.Delete of Selection.TypeBackspace Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen