Ga naar inhoud

tekst plakken van oud naar nieuw Word-doc

Aanbevolen berichten

Wat ik had ingeschat als 5 minuten werk, is uitgemond tot een nog onopgeloste raadsel. Hoe kan ik in VBA Word de gehele tekst van een geopende doc plakken in een nieuw bestand? Met ctr-A, ctr-C, ctr-N en ctr-V heb je zo voor mekaar. De code voor die genoemde toetscommando's ziet er zo uit: [code:1:f269f1af1a] Selection.WholeStory Selection.Copy Documents.Add DocumentType:=wdNewBlankDocument Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)[/code:1:f269f1af1a] Maar die code werkt niet. Word kopieert de selectie gewoon in de 'oude' geopende doc. Met Activedocument kwam ik er ook niet uit. Met Windows(index) kan het misschien lukken maar ik weet niet hoe ik achter het indexnr van de 'oude' geopende doc kan komen.
Link naar reactie
[quote:ec0ddb9816="Bach"]Maar die code werkt niet. Word kopieert de selectie gewoon in de 'oude' geopende doc.[/quote:ec0ddb9816] Bij mij (Word 2003) werkt deze code gewoon. Maar als je meer controle wilt over je documenten, kun je dit proberen: [code:1:ec0ddb9816] Sub KopieerNaarNieuw() Dim docOrigineel As Document Dim docNieuw As Document Set docOrigineel = ActiveDocument Set docNieuw = Documents.Add docOrigineel.Activate Selection.WholeStory Selection.Copy docNieuw.Activate Selection.PasteAndFormat wdPasteDefault End Sub [/code:1:ec0ddb9816]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...