anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Delen Geplaatst: 30 mei 2006 Waar baseer je je programmeertaalkeuze op bij het ontwerpen van een syteem met een database het systeem bestaat uit enkele modulen: gebruikersbeheer, rechtenbeheer, statistiekenbeheer overige tekst (aanmaken, wijzigen, verwijderen van gebruikers, rechten, overige tekst) en het heeft een zoekfunctie deze toelichting is een onderzoeksonderdeel van m'n scriptie .. alleen had ik de keuze in de taal allang al gemaakt ... ruim voor ik een opdracht kreeg :oops: , php, en de keuze werd daarna ook gewoon geaccepteerd door het bedrijf.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2006 Wat ik mis zijn: # snelheid v/d code (code in machinetaal is stukken sneller als ge-interpreteerde code) # eigen kennis van talen: je gaat niet in C++ coden als je alleen maar PHP en Java kent ;) # deadline: als iets volgende week klaar moet zijn moet je snel kunnen coderen, dus veel code hergebruiken uit andere programma's. Ik ben zelf geen programmeur, maar het bovenstaande heeft naw meer invloed op de taalkeuze dan je denkt, zeker in commerciële produktieomgevingen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2006 het systeem of eigelijk gewoon een website: het moet online te bereiken zijn voor de daartoe bevoegde gebruikers dus het mag best snel zijn ik durf in m'n scriptie echt niet te tikken dat ik die en die taal niet beheers en dat er dus maar 1 taal overblijft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2006 Dat kun je ook op een positieve manier brengen: je bent meer vertrouwd met PHP dan met andere talen... ;) Je zou ff online wat tutorials voor Java en Python kunnen lezen zodat je de verschillende talen kunt vergelijken. Schrijf een beknopte samenvatting van die vergelijking in je scriptie, krijg je vast wat extra punten voor ;) Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2006 Aanwezige kennis is ook een heel goed argument. Effe C++ leren om daarna een database inelkaar te spijkeren, is vragen om problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2006 dank jullie wel voor alle tips, eigelijk beland je toch automatisch op een scripttaal (PHP, ASP.NET, jsp, perl) wanneer je een website en gerelateerde database bouwt ? heb ik alvast een onderscheid in al die programmeertalen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen