Ga naar inhoud

visual basic

Aanbevolen berichten

Hoi Ik wil binnenkort beginnen met leren programmeren met visual basic. Nou had ik een boek gekocht maar dat scheen niet het meest recente boek te zijn. Dit was van visual basic 6.0 terwijl inmiddels al visual basic 2005 te downloaden is. Zijn er grote verschilen tussen deze versies. Kan ik met mijn visual basic 6.0 ook met het programma van versie 2005 werken? (ik had als geprobeerd versie 6.0 te downloaden maar daarmee gaf hij foutmeldingen aan tijdens het installeren. Ik heb hellaas nog geen/weinig programeer ervaring met deze taal. wie kan me helpen? Met vriendelijke groet Frits
Link naar reactie
[quote:0d7c3b2a4a="webgek"]Zijn er grote verschilen tussen deze versies.[/quote:0d7c3b2a4a] Ja, de verschillen zijn groot. Het basisprincipe van Visual Basic.NET is anders (en beter). [quote:0d7c3b2a4a="webgek"]Kan ik met mijn visual basic 6.0 ook met het programma van versie 2005 werken? [/quote:0d7c3b2a4a] Als je bedoelt, het gebruik van je visual basic 6.0 boek i.c.m. Visual basic.net c.q. visual studio 2005... Nee! [quote:0d7c3b2a4a="webgek"] (ik had als geprobeerd versie 6.0 te downloaden maar daarmee gaf hij foutmeldingen aan tijdens het installeren. Ik heb helaas nog geen/weinig programeer ervaring met deze taal. [/quote:0d7c3b2a4a] Vergeet Visual basic 6. En ga meteen met Visual Basic.NET ([url=http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/]Visual studio 2005[/url]) aan de slag.
Link naar reactie
[quote:5d6c3a67a4="webgek"](ik had als geprobeerd versie 6.0 te downloaden maar daarmee gaf hij foutmeldingen aan tijdens het installeren. [/quote:5d6c3a67a4] En dat komt waarschijnlijk omdat je een illegale versie hebt/had ;). Visual Basic 2005 Express kun je [url=http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vb/download/default.aspx]hier[/url] geheel gratis downloaden.
Link naar reactie
[quote:8484432de4="webgek"]Hoi allemaal Ik heb inmiddels visual basic 2005 volledig geinstaleerd. Ik ben zelf met visual basic nog niet zoo ervaren maar ik wil daar graag zoveel mogelijk in leren. Welke leerboeken raden jullie mij aan? Gr webgek[/quote:8484432de4] Tja, dat hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat je precies wil gaan doen. Maar bij [url=http://www.comcol.nl/detail/biebw8_4.htm]ComputerCollectief[/url] vind je een aantal boeken over VB2005.
Link naar reactie
[quote:171edcbb2d="webgek"]Ik zou graag eerst windows applicaties wille make en daarna nog uitbreiden naar Java[/quote:171edcbb2d] Dat lijkt mij hetzelfde als zeggen dat je eerst wil leren fietsen en vervolgens auto rijden. :o Als je toch wil leren programmeren in java, dan zou ik gewoon beginnen met een java tutorial en niet aan visual basic beginnen. Tenzij je allebei wil natuurlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...