anoniem Geplaatst: 17 mei 2006 Delen Geplaatst: 17 mei 2006 Hallo, Ik heb een while-loop die er als volgt uitziet: [code:1:0a0cda7e3a] While (Abs(lambda - lambdaP) > (Power (10, -12))) And (iterLimit > 0) do begin ... end;[/code:1:0a0cda7e3a] Kan het zijn dat je geen and mag gebruiken in de expressie van een while-loop? Als ik de twee delen apart gebruik werken ze namelijk wel.. Iemand een idee? Alvast bedankt, Wim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2006 [quote:cf99dbf37b="wim_verbakel"]Hallo, Ik heb een while-loop die er als volgt uitziet: [code:1:cf99dbf37b] While (Abs(lambda - lambdaP) > (Power (10, -12))) And (iterLimit > 0) do begin ... end;[/code:1:cf99dbf37b] Kan het zijn dat je geen and mag gebruiken in de expressie van een while-loop? Als ik de twee delen apart gebruik werken ze namelijk wel..[/quote:cf99dbf37b] Dit zou 'gewoon' moeten werken. Wanneer krijg je fout, voor/tijdens het compileren neem ik aan en niet @ runtime. Ja, en hoe heb je de variabelen gedeclareerd? Power is neem ik aan de functie uit de Math unit? Weet je zeker dat de fout niet op de regel ervoor of net erna zit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2006 lambda en lambdaP zijn extended, iterLimit is een integer. Hij geeft de foutmelding inderdaad tijdens het compilen. Het ligt toch echt aan die regel denk ik, want als ik de stukjes apart gebruikt geeft hij geen fout.. Ik heb niet veel ervaring met het type extended en weet ook nog niet precies wat het inhoudt, zou het hier misschien aan kunnen liggen? edit: power komt uit math ja edit2: het is al opgelost :) Ik zag net dat ik enkele haakjes te weinig had, dit is wat ik had staan: [code:1:737436ed64] While Abs(lambda - lambdaP) > (Power (10, -12)) And iterLimit > 0 do[/code:1:737436ed64] Toch bedankt voor de moeite :wink: Wim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen