anoniem Geplaatst: 10 mei 2006 Delen Geplaatst: 10 mei 2006 IK heb in excel een lijst met prijzen van artikels: De volgende velden bestaan in de tabel: Artikelnr Varinantcode prijs startdatum Prijs Einddatum Prijs Nu kan het voorkomen dat een zelfde artikel+variantcode meerdere keren voorkomt met een andere eind en startdatum voor de prijs. Nu ben ik op zoek naar een manier om de dubbele lijnen automatisch uit te filteren (=verwijderen) en enkel de meest recente over te houden. Ik was van plan om dit met een macro te doen, alleen heb ik geen idee hoe ik er aan moet beginnen. Alle hulp is welkom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2006 Hoe groot is die lijst. Ik had een ledenbestand met 400 leden waarvan enkele dubbel. Dan kun je het beste even op een kolom sorteren en de dubbelen verwijderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2006 Je kunt als je Access erbij hebt ook de lijst in Access importeren, dan een query maken die de duplicates eruit haalt, met behulp van een GROUP BY query ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2006 sorteren en daarnaar een makro schrijven die de bovenste van de twee dubbelle weghaald. Vervolgens moet je kijken of de cellen de zelfde informatie bevatten dit kun je doen met een if functie in een cell =If(AND(A1=A2;B1=B2);2;1) Ik begreep dat er over meerde cellen vergeleken moest worden [code:1:172f989749] sub Deleterow () Dim compare, rowDelete as Integer Dim columnString as String For rowDelete = 1 to x ' 1 = de start rij x is de laaste rij met informatie compare = Cells(rowDelete, x) ' x is de column waar de formule 'in staat met de if functie If compare = 2 then ColumnString = "A" + Cstr(rowDelete) Range(ColumnString).EntireRow.delete end if next rowDelete end sub [/code:1:172f989749] Hopelijk valt het te begrijpen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen