Ga naar inhoud

Return value ActionListnener (JAVA)

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil een ActionPerformed method een boolean of int laten retoneren. Hoe moet ik dit aanroepen dus hoe kan ik verder met de return waarde. het volgende heb ik geprobeerd: [code:1:2b8c89dd44] KnopOK knopok = new KnopOK (); OK.addActionListener (knopok); boolean temp = knopok; // met haakjes geeft gelijk al een foutmelding // the ActionListener: class KnopOK implements ActionListener { public boolean actionPerformed (ActionEvent e){ hide(); return true; } } [/code:1:2b8c89dd44] ik kom er niet echt uit. Indien je een aparte methode voor de return schrijft wordt deze dan ook alleen aangeroepen als er op de knop gedrukt is?
Link naar reactie
[quote:96ba0c6102="bertjedeb"]ik wil een ActionPerformed method een boolean of int laten retoneren.[/quote:96ba0c6102] Dat gaat niet, want waarheen zou die boolean of int dan naartoe moeten retourneren? [quote:96ba0c6102="bertjedeb"]Indien je een aparte methode voor de return schrijft wordt deze dan ook alleen aangeroepen als er op de knop gedrukt is?[/quote:96ba0c6102] Als je ActionListener alleen gekoppeld is aan je KnopOK, zal die ActionPerformed methode alleen uitgevoerd worden als er op de OK knop gedrukt wordt inderdaad. Wat probeer je eigenlijk voor elkaar te krijgen?
Link naar reactie
Ik heb een aparte classe geschreven, waarbij je een cancel enof een OK button kan aanroepen een soort msgBox, je roepte hem aan bijvoorbeeld msgBox(title, body, int) --> de int is 1, 2, of 3 deze bepaald vervolgens de layout van de msgBox. 1 bijvoorbeeld is alleen cancel, 2 cancel en OK 3 cancen, OK en info/help; ik gebruik optie twee bijvoorbeeld voor het bevestigen van een delete functie. maar ik wil deze optie bijvoorbeeld ook kunnen aanroep als ik naar een andere record ga en deze nog niet heb opgeslagen. in beide gevalen moet er dus een flase voor cancel of een true voor OK terug gezonden worden. zodat ik de daar aanverbonden actie kan aanroepen. Hopelijk is het te begrijpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...