anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Delen Geplaatst: 27 april 2006 Ik heb de opdracht gekregen om getypte tekst om te zetten naar spraak.. maar hoe pak je dat stap voor stap aan en welke programmeertaal kan ik het beste toepassen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 [quote:c1637d109e="sjemmie"]Ik heb de opdracht gekregen om getypte tekst om te zetten naar spraak.. maar hoe pak je dat stap voor stap aan en welke programmeertaal kan ik het beste toepassen ?[/quote:c1637d109e]Werk je voor een bedrijf of is dit een schoolopdracht. In het eerste geval zou ik gewoon het produkt kant en klaar kopen. Voor een deel zit dit dacht ik ook al in Windows, alleen Engelse taal. Voor een schoolopdracht klinkt dit behoorlijk heavy. Ik zou op dit moment nog geen voorkeur voor een programmeertaal hebben. Dat van die getypte tekst moet ik letterlijk nemen? Dus je moet ook nog inscannen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 afstudeeropdracht onderdeel voor bedrijf ... en ja gewone digitale tekst er hoeft nix ingescant te worden ... thk god ... eigelijk is er inderdaad al een software pakket maar ik moet het op een website werkend zien te krijgen.... maar hoe benader je de software zodat deze online te gebruiken .. en anders hoe kun je zelf zoiets maken ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 Ligt een beetje aan de opbouw van de software. Wanneer het bestaande software pakket een audio stream levert, dan is dat voldoende om via dat via een website af te spelen (vergelijk dat maar met internet-radio). Mocht die software dat niet ondersteunen, dan is dat in ieder geval een uitbreiding die daaraan toegevoegd moet worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 het software bevat idd een knop waarmee je de text direct kunt laten horen en er is een knop waarmee je de tekst meteen in een wav bestand kunt opslaan. de software zelf is gewoon een executable. hoe zorg je ervoor dat je in een webpagina met 1 klik verbinding maakt met de achterliggende programma en de stem weer terughoort in je speakers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 - Wav bestand gewoon openen via Url of - Wav bestand lezen en vertalen naar audio stream (alleen lees/schrijf toegang) op zelfde bestand staat Windows niet altijd toe of - Ipv Wav bestand gelijk een audio stream maken Ik vermoed dat het programma het Wav bestand gegenereert. De audio stream die je moet hebben zijn eigenlijk de bytes die in het Wav bestand komen. Nu is Wav geen gangbaar internet formaat (=te groot), en die zou je om kunnen zetten naar bv Wma of een ander compact formaat. Gewoon om uit te proberen kan je het Wav bestand openen in een web applicatie als Url. Normaliter start dan de Windows Media player op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 Je zal in dat programma zelf handmatig aan moeten geven hoe je dat wav bestand wil noemen, het gaat niet automatisch .... Maar je zou toch ook zelf van text een wav bestand kunnen maken ? of is dat te ingewikkeld ? vraag me eigelijk best af hoe je dat zou kunnen doen, ... en het geeft dikkere scriptie :) zoals het er [url=http://www.neospeech.com/demo/demo_text.php]hier[/url] uitziet, lekker simpel, zo wil ik het ook, zonder de keuze tabel erboven en nederlands gesproken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 [quote:01ce76a99e="sjemmie"]maar je zou toch ook zelf van text een wav bestand kunnen maken ? [/quote:01ce76a99e]Ja dat kan. En dat is al een stuk simpeler dan van een vel papier naar tekst. Daar hoort nog OCR bij. Het is niet echt normaal dat je in een webpagina een volledig stuk code plaatst om dit soort handelingen te coderen. In een webpagina plaats je in het algemeen code om de invoer, de bewerking en de uitvoer af te handelen. Voor de bewerking gebruik je of een plugin, of de server. Vraag is wel, waar de tekst staat die moet worden uitgesproken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 [quote:10f663412a="Hans.Vosman"] Voor de bewerking gebruik je of een plugin, [/quote:10f663412a]en die plugin zal je zef moeten bouwen ? welke taal ?[quote:10f663412a] of de server.[/quote:10f663412a]ik begin dus echt als leek aan dit .... wat moet er op de server staan ... ?[quote:10f663412a] Vraag is wel, waar de tekst staat die moet worden uitgesproken.[/quote:10f663412a] moet de tekst niet gewoon verstuurd worden richting de plugin zodra er op 'luisteren' wordt geklikt endat het dan bewerkt wordt, geconverteerd word naar een wav bestand en dat die bestand dan afgespeelt wordt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2006 [quote:0317a023da="sjemmie"]zoals het er [url=http://www.neospeech.com/demo/demo_text.php]hier[/url] uitziet, lekker simpel, zo wil ik het ook, zonder de keuze tabel erboven en nederlands gesproken[/quote:0317a023da]Klopt, dit heeft wel wat. VOlgens mij is zo'n produkt gewoon in Nederland te koop. Ik heb ooit software aangepast dat een tekst-spraak conversie uitvoerde (dergelijke software wordt vaak door blinden of slechtzienden gebruikt). Het programma dat de tekst analyseerde, vertaalde woorden of zinsdelen naar spraak. Die tekst was dus een krant. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen