anoniem Geplaatst: 14 mei 2006 Delen Geplaatst: 14 mei 2006 hoi, Ik ben wat bezig met Java, nu wil ik in een TextArea op iedere rij een element zetten van de een Array. Ik heb verschillende dingen geprobeerd een voorbeeld: [code:1:8b2b52bbbe] for ( int nr = 0; nr < testRij.length; nr ++){ test.setText( "\n" + testRij[nr] + ","); } [/code:1:8b2b52bbbe] Dit geeft alleen het laatste element van de array, opzich begrijpelijk indien ik text.setText vervang door een eerder gedifineerde string s bijvoorbeeld en dan in de for lus s = + testRij[nr] ", \n" krijg ik een fout melding Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2006 wat dacht je van [code:1:ba66ceaaf6]String str = ""; for ( int nr = 0; nr < testRij.length; nr ++){ str += "\n" + testRij[nr] + ","; } test.setText(str);[/code:1:ba66ceaaf6] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2006 Soms is het antwoord zo simpel. bedankt voor de moeite Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2006 nog ff een klein vraagje waar jij mij misschien mee kan helpen. Ik heb een java programmatje geschreven dat verbinding heeft met een database. Nu werkt het programma helemaal goed kan er gegevens aan toevoegen. nu is mijn vraag hoe kan ik het voor mekaar krijgen dat ik op de button verzenden klik het text area gebied gelijk vernieuwd wordt. Het textArea gebeid zit in een apart Panel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2006 je moet op een of andere manier de textarea tot je beschikking hebben. Waarschijnlijk het panel meegeven wanneer je t panel aanmaakt waar de verzendbutton in zit. Ik vraag me af waarom die niet samen zitten. Als je zo niet snapt wat ik bedoel, zal ik eerst meer informatie moeten hebben. MIsschien gedeelten van de code (niet de inhoud van functies die iets met de database doen, alleen die de panels aanmaken, alles op t scherm zetten, ...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2006 Momenteel heb ik twee classe geschreven extends panel en die worden ieder apart aangeroepen. 1. lijstarea hier zit het textArea in 2. controller hier zit the buttons in hier bevind zich ook the button voor het verzenden. waarom gebruik ik twee aparte classes hiervoor? dat leek mij makkelijk voor de lay out van de application. public van lijstArea: [code:1:5d3036ac61] public lijstarea( View view) { setBackground(Color.gray); db = new Datacon(); db.open(); int a ; a = db.arrayRij(); String s; s= ""; String [] resultRij; resultRij = new String[a]; resultRij = db.result(); lijst = new TextArea(10, 40); for (int i = 0; i < resultRij.length; i++){ s += resultRij[i] + ", \n"; } lijst.setText(s); db.close(); add(lijst); [/code:1:5d3036ac61] Voor het ophalen van de nieuwe gegevens heb ik niet echt een code omdat ik dat dus niet aan de praat kreeg. Bij het opstarten geeft deze wel de juiste weergaven in de textarea Hopelijk is het een beetje duidelijk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2006 ik heb toch echt meer informatie nodig om je te kunnen helpen zoals de 'opstartcode'. Eigenlijk moet ik gewoon alle code zien, maar die van irrelevante methodes mag je weglaten. Wel de methode-declaratie en evt commentaar laten staan! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen