Ga naar inhoud

"vertalen" oud programma.

Aanbevolen berichten

Hallo, als je iets van Visual Basic weet is de Fortran code wel handmatig om te zetten. Je zult dan wel alle print statements, declaratie e.d. moeten omzetten . Hoe groot is je programma? (aantal regels) Er is commerciele software beschikbaar om hetzelfde te doen, maar dat loont alleen voor een groot programma. Ik heb het ooit wel eens gedaan, maar het kan monnikenwerk zijn.
Link naar reactie
Beste violist, Bedankt voor de reaktie. Het programma in FORTRAN bestaat uit 12 bestanden, totaal groot 90.000 bytes. Het engelengeduld is niet zo'n probleem, maar kun je documentatie of leerboek noemen waar ik iets van zou kunnen leren om (misschien) deze klus op me te nemen. PS: (hoort niet in deze rubriek) ben je violist? Ken je het vioolconcert van Taktakischwilli? groeten, fred london@hccnet.nl
Link naar reactie
Fred, een alternatief is de Fortran code te compileren naar een DLL. Dit is ooit eens met een oud fortran programma voor mij gedaan. Er is toen een VB schil omheen gebouwd die de DLL aanroept. Dat moet ook vanuit Excel kunnen. Ik heb er wel eens mee gestoeid, maar het is lastig. Ik gebruikte Fortran Powerstation voor het maken van de DLL. Succes er mee. Fred
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...