anoniem Geplaatst: 7 maart 2006 Delen Geplaatst: 7 maart 2006 Hoe moet ik in een java applet een bestand lezen, en later weer naar schrijven. Ik heb wel een code voor een applicatie, maar die werkt in een applet niet, dan zegt ie 'acces denied' 'file permission bestand.txt read' mvg Hendrik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Dat kan niet vanuit een applet vanwege veiligheidsredenen. Het zou leuk zijn als je met een online java-applet bestanden van en naar computers (over de hele wereld dus) kan schrijven. NOT Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 Hoe moet ik dan gegevens bijhouden van wat er in mijn applet moet komen te staan?? (bv een gastenboek) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2006 wat dacht je van een gastenboek in [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=php+mysql+gastenboek&btnG=Google+zoeken&meta=]PHP/MySQL[/url]? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2006 het kan wel maar dan moet je servlets gaan maken en gesignde jars... ik zou als ik jou was overgaan naar PHP.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 Applets dienen om de applicatie lokaal te brengen. Als je er wil mee kunnen wegschrijven naar de lokale schijf moet je inderdaad met certificaten werken. Geen probleem, alhoewel ik dat meer iets vind voor de professionele wereld en niet om de vriendenkring mee lastig te vallen. Een gastenboek moet je dan ook niet met applets laten bewerken. Alhoewel ik niet inzie waarom je voor een gastenboek een file wil gaan schrijven... Dus als je het in toch in Java wil schrijven, kan je dat zonder problemen doen in JSP of als je er al meer verstand van hebt in Servlets. php is een iets snellere en populairdere taal voor het web, maar niet noodzakelijk beter. Persoonlijk zou ik kiezen voor hetgeen waar je in de verdere toekomst het meeste zal in programmeren. (met Java kun je alles doen) Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2006 Ik heb het ook al gedaan in php, dus het is al goed zo gr Hendrik Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen